Το ήξερες ότι ο Πειραιάς λέγεται και Πόρτο Λεόνε; Αλήθεια ποιος είναι ο λόγος;

Ποια είναι η ιστορία;
Ο Πειραιάς εκτός από το μεγάλο λιμάνι της χώρας, είχε και ένα άλλο όνομα. Λεγόταν Πόρτο Λεόνε! Αλήθεια ποιος είναι ο λόγος; Εσείς ξέρετε γιατί η Κέρκυρα,στα αγγλικά είναι Corfu;
Ο Πειραιάς μέχρι την Ελληνική Επανάσταση δεν θύμιζε σε τίποτα το λιμάνι που έγινε τα χρόνια που ακολούθησαν . Να φανταστείτε πως το 1834 μετρούσε 150 κατοίκους, ενώ 40 χρόνια μετά, 22.000. Όταν ξεκίνησε η χρήση των ατμόπλοιων και το λιμάνι της Ερμούπολης άρχισε να παρακμάζει, ο Πειραιάς, έγινε το σπουδαιότερο λιμάνι της χώρας, την δεκαετία του 1910.
Το όνομα «Πόρτο Λεόνε» για το λιμάνι του Πειραιά, εμφανίστηκε το 1318, όταν ο Γενοβέζος Πέτρο Βισκόντι, το ανέφερε έτσι σε έναν χάρτη. Γιατί όμως το είπε έτσι; Το λιμάνι κοσμούσε ένα άγαλμα που αναπαριστούσε τον «Λέοντα της Χαιρώνειας», ένα μαρμάρινο γλυπτό ύψους τριών μέτρων, που ήταν επίσης γνωστό και ως ο «Λέων του Πειραιώς».
Δεν μπορούμε να ξέρουμε πότε ακριβώς τοποθετήθηκε εκεί το άγαλμα, αλλά το πιο πιθανό είναι πως φτιάχτηκε το 2ο μ.Χ. αιώνα. Άλλοι πάλι λένε πως τοποθετήθηκε εκεί μεταξύ 11ου και 15ου αιώνα, από τν μεγάλο δούκα της Αθήνας Γκυ Ντε Λα Ρος. Από τον 14ο αιώνα, αρχίζουν πάντως οι αναφορές για την ύπαρξή του στον μυχό του λιμανιού.
Έτσι το λιμάνι του Πειραιά για αιώνες, λεγόταν και «Πόρτο Λεόνε». Η παρουσία του αγάλματος στο λιμάνι τερματίστηκε το 1687. Τότε ο ναύαρχό και δόγης της Βενετίας Φραντσέσκο Μοροζίνι, το άρπαξε ως λάφυρο μαζί με άλλα τρία λιοντάρια μικρότερου μεγέθους. Τα μετέφερε στην Βενετία. Από τότε μέχρι και σήμερα, το πάλαι ποτέ έμβλημα του λιμανιού του Πειραιά που συνδέθηκε τόσο πολύ με το δεύτερο όνομά του, κοσμεί την είσοδο του ναυστάθμου της Βενετίας. Πρόκειται για άλλη μια περίπτωση αρπαγής της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας, σε μια λίστα που είναι μεγαλύτερη από όσο φανταζόμαστε όλοι…
Αυτό το ξέρατε: Γιατί τα περισσότερα αεροπλάνα είναι άσπρα;
Τα περισσότερα αεροπλάνα είναι λευκά. Αυτό το ξέρετε. Εκείνο πιθανότατα δεν ξέρετε είναι πως υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι και σοβαροί λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Οι λόγοι αυτοί είναι τόσο επιστημονικοί όσο και οικονομικοί.
Ο κύριος λόγος που οδήγησε τα αεροπλάνα στο να είναι λευκά έχει να κάνει με την θερμική επιστήμη. Το λευκό χρώμα αντανακλά καλύτερα το φως του ήλιου κι αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διατηρείται δροσερή η καμπίνα. Είναι κάτι που άλλωστε γνωρίζουμε και για τα αυτοκίνητα. Τα μαύρα απορροφούν περισσότερη θερμότητα, τα λευκά λιγότερη. Όμως αυτός ο λόγος δεν είναι ο μοναδικός.
Σύμφωνα με μια μελέτη του 2011 που διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστήμιο Purdue και από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας για την Άγρια Ζωή, διαπιστώθηκε πως ότι τα λευκά αεροπλάνα αντιμετώπιζαν λιγότερες συγκρούσεις με πτηνά από εκείνα που ήταν σε αποχρώσεις του μπλέ. Αυτό αποδεικνύει πως τα πουλιά για κάποιον λόγο βλέπουν πιο εύκολα τα λευκά αεροπλάνα και κινούνται αναλόγως.
Όμως το λευκό έχει να κάνει και με την ανθρώπινη οπτική, πολύ απλά γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται να διακρίνουν μια ρωγμή ή ένα χτύπημα επάνω στο λευκό χρώμα, πράγμα το οποίο σαν εικόνα τουλάχιστον είναι σχετικά καθησυχαστικό.
Ο επόμενος λόγος είναι κάπως… περισσότερο κυνικός. Τα λευκό χρώμα εξοικονομεί χρήματα για τις αεροπορικές εταιρίες. Σκεφτείτε την ποσότητα χρώματος που πρέπει να δαπανηθεί για να βαφτεί ένα αεροσκάφος και στη συνέχεια σκεφτείτε πόσες φορές θα πρέπει να δαπανηθεί άλλο τόσο χρώμα, ξανά και ξανά μέσα στα χρόνια, αφού τα φωτεινά χρώματα οξειδώνονται και η εικόνα ενός αεροπλάνου με οξειδωμένα χρώματα είναι απογοητευτική αν όχι τρομακτική.