«Στο δρόμο»: Βαδίζει στο… δρόμο της επιτυχίας ο Βάλτερ Σάλες;;;

Το ταξίδι αυτογνωσίας του Τζακ Κέρουακ στην Αμερική του 1949, η μεγάλη περιπέτεια της σύντομης ζωής του αμερικανού συγγραφέα (1922 – 1969), μια δεξαμενή από εμπειρίες που εν τέλει διαμόρφωσαν την προσωπικότητά του και πέρασαν στη «Βίβλο» των μπίτνικ, το βιβλίο του «Στον δρόμο» βρήκε επιτέλους τον… δρόμο και για τον κινηματογράφο.
Ο Βάλτερ Σάλες αγαπά τις σελίδες του Κέρουακ – και το δείχνει. Η κάμερά του ακολουθεί προσεκτικά και με αγάπη τους σταθμούς που ακολουθούν στο βιβλίο ο Σαλ Παραντάιζ, alter ego του Κέρουακ (Σαμ Ράιλι), και ο φίλος του Ντιν Μοράιρτι, alter ego του φίλου του συγγραφέα Νιλ Κάσαντι (Γκάρετ Χέντλαντ). Αλλοτε μαζί, άλλοτε χώρια ή και με την παρέα της Μαίρη Λου (δηλαδή της Λου Αν, της σέξι συντρόφου του Κάσαντι που εδώ φέρει τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ). Νέα Υόρκη, Σικάγο, Ντένβερ, Σάουθ Χιλ Βιρτζίνια, Νέα Ορλεάνη, Σαν Φρανσίσκο, Μεξικό, Φλόματον Αλαμπάμα, Γουίλκοξ Αριζόνα· έχεις την εντύπωση ότι κι εσύ ταξιδεύεις μαζί τους.
Ο βραζιλιάνος σκηνοθέτης θέλει να θυμηθεί τη χαμένη Αμερική, την Αμερική μιας εποχής που δείχνει τόσο μα τόσο μακρινή. Αξίες όπως η συντροφικότητα, η «τυφλή» φιλία και η ελευθερία είναι πυλώνες – ακόμη και μια μορφή προδοσίας μοιάζει τελικά με πράξη παιδικής αθωότητας.
Ο δρόμος είναι το τερέν στο οποίο ο Βάλτερ Σάλες μπορεί να δώσει ταινίες που καρφώνονται στη μνήμη. Το απέδειξε με τον υποψήφιο για Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας «Κεντρικό σταθμό» (την ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας που μαζί με ένα αγόρι διασχίζει την ερημιά της Βραζιλίας) και, κυρίως, το απέδειξε με τα «Ημερολόγια μοτοσικλέτας», εκείνο το λυρικό road movie στη Λατινική Αμερική που μας θύμισε ότι ο Ερνέστο Τσε Γκεβάρα προτού ακόμη γίνει σύμβολο της επανάστασης έκανε τη δική του επανάσταση για να βρει τον εαυτό του. Και το αποδεικνύει ξανά σε αυτή την αγαπησιάρικη περιπλάνηση που στάζει τζαζ, αμερικανικό τοπίο και πολλή μελαγχολία.
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ, ΑΙΘΟΥΣΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Από τον Γιάννη Ζουμπουλάκη, πηγή: Το Βήμα