ΑΡΧΙΚΗ LIFE ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Θέλετε να διαγραφείτε από το Facebook; Δείτε τι συνέβη σε κάποιους που το έκαναν!

Σοκ!

Πώς είναι η ζωή μετά το Facebook; Χρήστες του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης ψάχνουν για απαντήσεις την ώρα που πολλοί έσπευσαν να απενεργοποιήσουν τους λογαριασμούς τους το 2018, μετά τις αποκαλύψεις ότι η βρετανική Cambridge Analytica χρησιμοποίησε προσωπικά στοιχεία εκατομμυρίων χρηστών του Facebook χωρίς την άδειά τους.

AD: mytest

Δείτε επίσης: Απαγορεύονται τα emoji με υπονοούμενο από Facebook και Instagram!

Εκείνοι που εγκατέλειψαν το Facebook είπαν στο ΜarketWatch ότι ένιωσαν ανακούφιση που ήταν πλέον ελεύθεροι από την «υποχρέωση» να δείχνουν επιτυχημένοι και χαρούμενοι online. Υπήρχαν όμως κι εκείνοι που είχαν δυσκολία να παραμείνουν σε επαφή με την οικογένειά τους (που ενδεχομένως ζούσε μακριά) ή ακόμα και να βγουν ραντεβού για να γνωρίσουν νέους ανθρώπους.

Συνολικά, περίπου το 44% των χρηστών ηλικίας από 18 έως 29 ετών διέγραψαν το app του Facebook απ΄ το κινητό τους, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica, σύμφωνα με έρευνα που έγινε το 2018 από το Pew Research Center, στην οποία συμμετείχαν 4.594 άνθρωποι.

Παράλληλα, το χάσταγκ #DeleteFacebook άρχισε να εμφανίζεται στο Twitter για ακόμα μια φορά αυτή την εβδομάδα μετά τις αναφορές του περιοδικού Politico ότι ο Μαρκ Ζούκεμπεργκ, CEO της Facebook, είχε ιδιωτικές συναντήσεις με συντηρητικούς δημοσιογράφους και σχολιαστές μέσα στο καλοκαίρι. Facebook: Προβλήματα αντιμετωπίζουν οι χρήστες! Τι συμβαίνει;

Πάντως, τα αποτελέσματα της Facebook για το β’ τρίμηνο του 2019 έδειξαν ότι η τάση κατά του Facebook δεν είχε σοβαρή επίπτωση στα μεγέθη της εταιρείας, που ανακοίνωσε 8% αύξηση στους ενεργούς χρήστες έναντι του 2018, ανεβάζοντας το σύνολό τους παγκοσμίως σε 2,41 δισ. μηνιαίους χρήστες.

Τι συμβαίνει όμως σε όποιον βγάλει το Facebook από τη ζωή του;

Όπως λέει πρώην χρήστης «είναι σαν έναν τρελό πρώην που δεν μπορεί να σε ξεχάσει», αναφέρει ο Τζαξ Οστιν, μπλόγκερ ταξιδιωτικών βίντεο που προσπάθησε να διαγράψει τον λογαριασμό του, αλλά τελικά δεν μπόρεσε. «Το κάνουν τόσο δύσκολο που είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσεις να διαγραφείς».

Κι άλλοι είχαν το ίδιο πρόβλημα με τον Οστιν. Τα hastags των social media που σου ανεβάζουν την πίεση!

Το Facebook αποτελεί μέρος ενός οικοσυστήματος εφαρμογών κι αυτό κάνει τη διαγραφή του ακόμα πιο δύσκολη.

Εφαρμογές για ραντεβού όπως το Tinder και το Hinge, αλλά και υπηρεσίες όπως το Spotify χρησιμοποιούν το Facebook για να δημιουργήσουν προφίλ χρηστών.

Ο λογαριασμός του Οστιν στο Facebookείναι συνδεδεμένος με τη δωρεάν υπηρεσία If This Then That, που ποστάρει βίντεο του YouTube αυτομάτως στο προφίλ του στο Facebook ώστε να παίρνει views για το ταξιδιωτικό του κανάλι.

Σε άλλη περίπτωση, ο Αλαν Γουάτσον, συγγραφέας από τη Νότια Καρολίνα διέγραψε τον λογαριασμό του και η μητέρα του ήταν η πιο απογοητευμένη από τους φίλους που είχε στο Facebook. «Ετσι κρατούσε επαφή μαζί μου. Θέλει να μπορεί να δείχνει τα πράγματα που κάνω», αναφέρει ο ίδιος.

Η Τζίλιαν Κλεμόνς, καλλιτέχνιδα και αστρολόγος από το Λος Αντζελες, ανακάλυψε ότι ο κόσμος υποστήριξε την επιλογή της, αλλά αντιμετώπισε και κάποια εχθρότητα. «Ο κόσμος αντιδρά αμυντικά και βλέπουν την επιλογή σου σχεδόν σαν επίθεση εναντίον τους. Είναι περίπου όπως αυτοί που τρώνε κρέας που διαρκώς παραπονούνται για όσους είναι χορτοφάγοι. Αισθάνονται ένοχοι και γι’ αυτό “χτυπούν” πρώτοι». Με αυτό τον τρόπο θα μάθεις τι ξέρει για σένα το Facebook!

Η Αναστασία Ασμαν, σύμβουλος για σταρτ απς και επενδυτές από το Σαν Φρανσίσκο, λέει ότι εγκατέλειψε το Facebook όταν ένιωσε άβολα μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica. Αλλά το κόστος της διαγραφής της ήταν «τεράστιο», όπως λέει. Εχει μερικές διευθύνσεις email και τηλέφωνα, αλλά δεν μπορεί πλέον να βασιστεί στο Facebook για να έρθει σε επαφή μαζί τους.

«Η κοινωνική ζωή έχει συνδεθεί τόσο πολύ με το Facebook που δεν μπορώ πια να πάρω πληροφορίες για κάποιο event αφού είναι αποκλειστικά αναρτημένο στο Facebook», αναφέρει.

Για τον Μαρκ Μέιτλαντ, το ότι διέγραψε τον λογαριασμό του ήταν καθοριστικό για την καθημερινότητά του αφού τώρα διαβάζει περισσότερα βιβλία, γράφει περισσότερο, μιλά και ακούει περισσότερο αληθινούς ανθρώπους, πάει βόλτα τον σκύλο του περισσότερο και πηγαίνει για τρέξιμο στη φύση.

Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που άφησαν το Facebook πολύ παλιότερα όπως ο Νικ Βεκόρε, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, που το έκανε γιατί απλά βαρέθηκε να βλέπει ανοησίες, όπως λέει.

Από την άλλη, η Μέι Τέρνερ από το Τέξας διέγραψε μεν το προφίλ της όταν έμαθε για το πώς η Cambridge Analytica μπορούσε να πάρει όλες τις πληροφορίες από το ιστορικό κλήσεων που είχε κάνει από το κινητό της, αλλά μέσα σε δυο εβδομάδες ενεργοποίησε εκ νέου τον λογαριασμό της, γιατί, όπως λέει, ένοιωθε απομονωμένη από την οικογένειά της και τους φίλους της. Σε μια περίπτωση, λέει ότι έκανε μέρες να μάθει για τον θάνατο της συζύγου ενός στενού της φίλου που ζούσε σε άλλη Πολιτεία, γιατί η είδηση υπήρχε μόνο σαν ποστ στο Facebook. Τώρα πάντως δεν χρησιμοποιεί «μανιωδώς» το Facebook και δεν αφήνει τρίτους να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες του λογαριασμού της.

Τέλος τα likes στο Facebook!

Το Facebook ξεκίνησε να τεστάρει μια νέα, μεγάλη αλλαγή στην πλατφόρμα του: την απόκρυψη των likes και των αντιδράσεων στις αναρτήσεις των χρηστών.

Δείτε επίσης: Απίστευτο: Το Facebook ξέρει κάθε πότε οι χρήστες κάνουν σ3ξ!

Οι δοκιμές ξεκίνησαν σε χρήστες στην Αυστραλία και η εταιρεία, αναλόγως τα αποτελέσματα που θα λάβει, πιθανόν να συνεχίσει τις δοκιμές και σε άλλες χώρες και έπειτα θα αποφασιστεί εάν αυτό θα ισχύσει σε όλους τους χρήστες.

Σε αυτήν την περίπτωση, οι χρήστες θα μπορούν να κλικάρουν το εικονίδιο του “like” σε κάποια φωτογραφία, κείμενο ή βίντεο που αναρτάται στην πλατφόρμα, αλλά μόνο ο δημιουργός της ανάρτησης θα γνωρίζει πόσοι άνθρωποι έχουν εκφράσει την “αρέσκεια” τους.

Αυτή η σημαντική αλλαγή θα μείωνε σε ένα βαθμό την πίεση των χρηστών να κερδίσουν επιδοκιμασίες και έτσι η προσοχή να μεταφερθεί στο ίδιο το περιεχόμενο της κάθε ανάρτησης, παρά στη δημοτικότητα αυτής.

Το Facebook ήδη δοκιμάζει σε ορισμένες χώρες αυτή τη δυνατότητα στην πλατφόρμα Instagram. Οι χρήστες μπορούν να γνωρίζουν πόσα “likes” έχει αποσπάσει η φωτογραφία που έχουν αναρτήσει και πόσες φορές έχουν προβληθεί τα βίντεό τους, αλλά αυτά τα αριθμητικά στοιχεία δεν εμφανίζονται πλέον δημόσια.

Ο επικεφαλής του Instagram είχε δηλώσει πριν λίγες μέρες στο BuzzFeed πως βγάζοντας τις αντιδράσεις στα δύο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα θα βοηθήσει τους ανθρώπους να νοιώθουν πιο άνετα στο να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Το Twitter επίσης δοκίμασε αυτή τη μέθοδο, αλλά διαπίστωσε ότι οι χρήστες του μέσου αυτού ενδιαφέρονται λιγότερο για tweets όταν δεν συνοδεύονται από στατιστικά στοιχεία δημοτικότητας τους.

«Όταν αφαιρείς αυτούς τους δείκτες, οι άνθρωποι συμμετέχουν λιγότερο», είχε πει τον Αύγουστο ο Κέιβον Μπέικπουρ, διευθυντής προϊόντων του Twitter, σε συνέντευξη Τύπου στο Σαν Φρανσίσκο.