Οι ταινίες της εβδομάδας (28/11 – 4/12): Κόπολα και Άρνολντ μάς οδηγούν σε φιλοσοφικές αναζητήσεις

Τι περιλαμβάνει το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας
Η εβδομάδα (28/11 – 4/12) αυτή φέρνει στις κινηματογραφικές αίθουσες νέες ταινίες που ακροβατούν μεταξύ μεγαλεπήβολο όραμα και κοινωνική πραγματικότητα. Από τις ρηξικέλευθες και ενίοτε υπερβολικές φιλοσοφικές αναζητήσεις του Φράνσις Φορντ Κόπολα, μέχρι την γλυκόπικρη εξερεύνηση του κοινωνικού περιθωρίου από την Αντρέα Αρνόλντ, το σινεμά αυτής της εβδομάδας αγγίζει τις πιο βαθιές και ανθρώπινες πτυχές της κοινωνίας μας.
Οι ταινίες της εβδομάδας
- Megalopolis
Σκηνοθεσία: Φράνσις Φορντ Κόπολα
Πρωταγωνιστούν: Αντάμ Ντράιβερ, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο, Νάταλι Εμάνουελ
Το φιλμ του Κόπολα φέρνει την αίσθηση ενός σύγχρονου «κλασικού» έργου, με θεματολογία που αντλεί από την αρχαία Ρώμη, ενώ αντικατοπτρίζει τις εντάσεις και τις αντιφάσεις του σημερινού κόσμου.
Στην «Νέα Ρώμη», ο ιδιοφυής αρχιτέκτονας Καίσαρ Κατιλίνας προσπαθεί να χτίσει μια ουτοπική κοινωνία, παλεύοντας με τον συντηρητικό δήμαρχο και τις εσωτερικές του φιλοδοξίες, ενώ η προσωπική του ζωή μπλέκεται με την Ιουλία, κόρη του δημάρχου.
Η ταινία συνδυάζει μεγαλεπήβολο κινηματογραφικό όραμα και έντονο διδακτισμό, φέρνοντας στο προσκήνιο κοινωνικά και φιλοσοφικά ερωτήματα για το μέλλον της ανθρωπότητας και της τεχνολογίας.
- Bird
Σκηνοθεσία: Αντρέα Αρνόλντ
Πρωταγωνιστούν: Μπάρι Κίγκαν, Φραντς Ρογκόφσκι
Η Αντρέα Αρνόλντ επιστρέφει με μια σπαρακτική και συγχρόνως ονειρική ταινία που ακολουθεί την 12χρονη Μπέιλι και τη ζωή της σε μια εργατική οικογένεια στο βόρειο Κεντ. Η Μπέιλι, αναζητώντας τον εαυτό της και προσπαθώντας να ξεφύγει από τη βαρετή και αδιάφορη καθημερινότητα, αναπτύσσει φιλία με έναν μυστηριώδη άνδρα, τον Μπερντ.
Η ταινία προσφέρει μια ωμή, αλλά συναισθηματική προσέγγιση στο περιθώριο, ρίχνοντας φως στις δύσκολες συνθήκες ζωής και στις προσπάθειες των ανθρώπων να βρουν νόημα στην καθημερινότητα. Η παιδική ματιά είναι το κεντρικό μοτίβο της ταινίας, ενώ το φιλμ παίζει με την αντίθεση της φαντασίας και της σκληρής πραγματικότητας.
- Η Επιστροφή
Σκηνοθεσία: Ουμπέρτο Παζολίνι
Πρωταγωνιστούν: Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός
Μια διαφορετική εκδοχή του «Οδυσσέα» του Ομήρου έρχεται στη μεγάλη οθόνη μέσα από την «Επιστροφή». Ο Οδυσσέας, μετά από 20 χρόνια περιπλανήσεων, επιστρέφει στην Ιθάκη μόνο για να ανακαλύψει ότι η πατρίδα του έχει αλλάξει δραματικά. Η σύγκρουση μεταξύ του ήρωα και των μνηστήρων, καθώς και η συναισθηματική ένταση ανάμεσα στον Οδυσσέα και την Πηνελόπη, παραμένουν στο επίκεντρο καθόλη τη διάρκεια της ταινίας.
Διαβάστε επίσης: Για σένα που είδες το trailer του The Return: Σε προκαλούμε πριν πας να το δεις να βάλεις την Οδύσσεια του 1997
- Heretic
Σκηνοθεσία: Σκοτ Μπεκ, Μπράιαν Γουντς
Πρωταγωνιστούν: Χιου Γκραντ, Σόφι Θάτσερ
Αυτό το θρίλερ φέρνει την υπογραφή των σεναριογράφων του «Ένα ήσυχο μέρος» και διερευνά τις σκοτεινές πτυχές της θρησκείας. Δύο νεαρές κοπέλες από το δόγμα των Μορμόνων προσπαθούν να προσηλυτίσουν έναν άνδρα, μόνο για να βρουν τον εαυτό τους παγιδευμένες σε μια επικίνδυνη και φιλοσοφική δοκιμασία. Το φιλμ θίγει σημαντικά ερωτήματα για τη θρησκεία και τη ζωή, ενώ η ερμηνεία του Χιου Γκραντ είναι αδιαμφισβήτητα το πιο ισχυρό του ατού.
- Ρισελιέ
Σκηνοθεσία: Πιερ-Φιλίπ Σεβινί
Πρωταγωνιστούν: Αριάν Καστεγιάνος, Νέλσον Κορονάδο
Το φιλμ του Σεβινί εξετάζει τις συνθήκες εργασίας σε έναν καναδικό μύλο επεξεργασίας σιτηρών, όπου μια ισπανόφωνη γυναίκα προσπαθεί να προστατεύσει τους συναδέλφους της από την εκμετάλλευση. Μέσα από την ιστορία της Αριάν, η ταινία φέρνει στο φως την αλληλεγγύη και την ενσυναίσθηση σε ένα σφιχτό κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η ταινία διαπραγματεύεται την εργατική εκμετάλλευση με έναν ανθρωπιστικό τρόπο, δίνοντας έμφαση στην ανθρώπινη διάσταση των θεμάτων που εξετάζει.