Αλαλούμ με τον Κώστα Μπακογιάννη: Προτείνει διόδια στο κέντρο της Αθήνας και πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου

Ολόκληρη η πρόταση
Μεγάλες αλλαγές στο κέντρο της Αθήνας φέρνει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που θέτει προς έγκριση ο Δήμος Αθηναίων με τον Κώστα Μπακογιάννη. Το σχέδιο περιλαμβάνει διόδια στις εισόδους της πόλης, επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης στις γειτονιές και πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.
Αυτό είναι το σχέδιο του Κώστα Μπακογιάννη
Ειδικά για τα Διόδια – που συγκεντρώνουν αρνητικές γνώμες – σημειώνεται:
Απόδοση μέρους του κόστους στους ιδιοκτήτες ΙΧ για την ανάπτυξη και λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας
Το μέτρο περιλαμβάνει δράσεις με σκοπό την εύρεση πόρων για την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης με δημόσια συγκοινωνία μέσα από την τιμολόγηση της χρήσης του ΙΧ, δηλαδή της εφαρμογής ο ρυπαίνων πληρώνει:
Α) Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, δηλαδή τιμολόγηση της στάθμευσης σε περιοχές που αντιμετωπίζουν πίεση στάθμευσης και είναι επιθυμητό να μειωθεί ο μέσος χρόνος στάθμευσης των οχημάτων.
Β) Επιβολή τέλους στάθμευσης σε μεγάλες επιχειρήσεις χωρίς συμφωνία με τον ΟΑΣΑ για μαζική αγορά καρτών απεριορίστων διαδρομών και χωρίς σύστημα συλλογικής μετακίνησης των εργαζομένων, δηλαδή επιβολή ενός «περιβαλλοντικού τέλους» σε Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου Αθηναίων «Σχέδιο Δράσης» ΣΒΑΚ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 18 επιχειρήσεις που προσελκύουν ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων και δε δίνουν κίνητρα ώστε αυτοί να μην προσέρχονται στην εργασία τους με το ΙΧ.
Γ) Ανάπτυξη αστικών διοδίων, δηλαδή τιμολόγηση της εισόδου με το ΙΧ στο κυκλοφοριακά φορτισμένο κέντρο της πόλης
Δε θα είναι μόνο η Αθήνα: Η μεγάλη πόλη της Ευρώπης που έχει βάλει διόδια στο κέντρο της πρωτεύουσας
Μια μεγάλη, ρηξικέλευθη πρόταση έχει πέσει στο τραπέζι από κυβερνητικά στελέχη, με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να αναφέρει πως δεν αποκλείεται να δούμε τοποθέτηση διοδίων στο κέντρο της Αθήνας.
Η πρόταση αυτή δεν είναι τυχαία. Μπορεί αυτή τη στιγμή να ακούγεται (και να είναι) ακραίο να εφαρμοστεί μια τέτοια πρόταση, μιας και δεν είναι η κατάλληλη ώρα, όταν ακόμη τα ΜΜΜ δεν είναι ανεπτυγμένα σε βαθμό, που θα μπορούσαμε να το κάνουμε πράξη.
Το παραδέχθηκε, άλλωστε, ο ίδιος ο υπουργός, λέγοντας πως από τα 900 λεωφορεία στην Αθήνα έχουμε μια αύξηση στα 1.300 και της τάξης περίπου του 50%, αλλά κάτι τέτοιο δεν φτάνει, ενώ πρέπει να περιμένουμε και την ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό, που θα αλλάξει την καθημερινότητα των Αθηναίων.
Η μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με διόδια
Η ιδέα, πάντως, έρχεται από μια μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα για τα διόδια στο κέντρο της. Ο λόγος γίνεται για το Λονδίνο, όπου το κόστος είναι… τσουχτερό, για να μπαίνεις με ρυπογόνο αμάξι.
Στην αγγλική πρωτεύουσα, τα ρυπογόνα αυτοκίνητα έχουν πρόσβαση στο κέντρο της πόλης, αρκεί να πληρώσουν 11,50 λίρες (12,90 ευρώ) σε διόδια, τα οποία θεσμοθετήθηκαν το 2003 και λειτουργούν μεταξύ 7 το πρωί και 6 το απόγευμα από Δευτέρα έως Παρασκευή. Η βρετανική πρωτεύουσα έχει αναπτύξει ειδικές πίστες για ποδηλάτες ενώ η χώρα θα απαγορεύσει την κυκλοφορία οχημάτων ντίζελ το 2040.