Αττική Οδός: ΄Ερχονται επιβαρύνσεις από 1η Νοεμβρίου- Τέλος στα εκπτωτικά προγράμματα διοδίων

Ποιοι θα επιβαρυνθούν
Ο Νοέμβριος έρχεται και μαζί του μπαίνει τέλος στα εκπτωτικά προγράμματα διοδίων για τους χρήστες της Αττικής Οδού.
Πιο συγκεκριμένα, από 1η Νοεμβρίου, λήγει η ισχύ που είχε παραταθεί ως το τέλος Οκτωβρίου στα εκπτωτικά προγράμματα.
Ποιοι επιβαρύνονται
Και μπορεί στα διόδια το αντίτιμο να έχει ήδη μειωθεί και να αγγίζει τα 2,50€, όμως οι συνδρομητές του προγράμματος Bonus, θα επιβαρυνθούν αρκετά από αυτή την αλλαγή, ιδιαίτερα αν είναι τακτικοί χρήστες και οι διελεύσεις τους ξεπερνούν τις 35 ανά μήνα.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο βρισκόταν σε ισχύ από το 2016, μέχρι σήμερα χρέωνε κανονική τιμή διοδίου (2,80€) για τις πρώτες 32 διελεύσεις και στη συνέχεια παραχωρούσε δωρεάν 15 επιπρόσθετες (συνολικό ποσό 47 διελεύσεων, 89,6€).
Με την κατάργηση του πακέτου, οι χρήστες μπορεί να χρεώνονται από την πρώτη διέλευση τη χαμηλότερη τιμή των 2,5 ευρώ, όμως θα χάσουν τις 15 δωρεάν διελεύσεις που τους παρείχε το εν λόγω πρόγραμμα.
Διαβάστε επίσης: Σταματήστε ότι κάνετε: Τύπισσα κατεβαίνει από το αμάξι και αρχίζει τα… χορευτικά μπας και «πιάσει» το e pass! (video)
Μικρή ελάφρυνση θεωρείται η παύση κάποιων μηνιαίων χρεώσεων παγίου που επιβάλλονταν ανά πομποδέκτη/λογαριασμό σε προγράμματα (Business και τα Friendly).
Για τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων τα νέα διόδια ανέρχονται πλέον σε 1,25 ευρώ για τις μοτοσυκλέτες (κατηγορία 1) από 1,40 που ίσχυε, σε 6,25 ευρώ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5) από 7,10 και σε 10 ευρώ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6) από 11,30 ευρώ που ίσχυε έως και το Σάββατο 5 Οκτώβριου 2024.
Οι τιμές αυτές θα διατηρηθούν για πέντε χρόνια.
Επισημαίνεται ότι η Νέα Αττική Οδός δεν υποχρεούται από τη σύμβαση που υπεγράφη στις 12 Σεπτεμβρίου να διατηρήσει σε ισχύ τα υφιστάμενα εκπτωτικά πακέτα, δεδομένου ότι σε αυτήν ορίζεται ρητά ότι «από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, τα διόδια τέλη που επιβάλλονται στον αυτοκινητόδρομο Αττική Οδός, εκπτώσεις επ’ αυτών, καθώς και απαλλαγές από την καταβολή αυτών ρυθμίζονται αποκλειστικά σύμφωνα με τις ειδικότερες προβλέψεις της νέας Σύμβασης Παραχώρησης, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης πρόβλεψης. Κατ’ εφαρμογή του Ν. 5141/2024, μετά την έναρξη της νέας Περιόδου Παραχώρησης, ισχύουν αποκλειστικά και μόνον οι όροι της νέας Σύμβασης Παραχώρησης, με την οποία καθορίζονται νέες μειωμένες βασικές τιμές διοδίων για όλους τους χρήστες».
Τι ισχύει για κάθε πρόγραμμα
Σύμφωνα με την ενημέρωση της Νέας Αττικής Οδού αναλυτικά για κάθε πρόγραμμα θα ισχύσουν τα εξής:
- Business: Με τις νέες τιμές για τις 30 πρώτες διελεύσεις, εφαρμόζεται χαμηλότερη χρέωση ΙΧ (κατ. 2, 3 &4): 2,50 ευρώ αντί των 2,55 ευρώ, μικρά και μεσαία φορτηγά (κατ.5): 6,25 αντί 6,47 ευρώ, μεγάλα φορτηγά (κατ. 6): 10 ευρώ αντί των 10,29 ευρώ. Παράλληλα καταργείται η μηνιαία χρέωση παγίου ύψους 2,48 ευρώ ανά συσκευή e-PASS για τις πρώτες 50 συσκευές και του αντίστοιχου μηνιαίου παγίου συσκευής αν ο πελάτης είχε περισσότερες. Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με την εταιρία, προκύπτει απαλλαγή από ένα μόνιμο έξοδο και αντισταθμίζεται μέρος του ποσού των εκπτώσεων που θα είχαν και στην κλίμακα διελεύσεων 31 – 50 με αποτέλεσμα το μηνιαίο συνολικό κόστος διελεύσεών να διατηρείται επί το πλείστον στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα.
- Friendly & Friendly Truck: Καταργείται η μηνιαία χρέωση παγίου ύψους 3,72 ευρώ ανά συσκευή e-PASS και Κάρτα Λογαριασμού, ενώ σε επίπεδο τιμών ισχύει η το γενικό αντίτιμο του διοδίου ανά κατηγορία οχήματος. Αντίστοιχα με τα ισχύοντα και για το πρόγραμμα Business, σύμφωνα με την εταιρία, με την κατάργηση του παγίου προκύπτει «απαλλαγή από ένα μόνιμο έξοδο και αντισταθμίζεται σημαντικό μέρος των εκπτώσεων που υπήρχαν στην κλίμακα διελεύσεων 31 – 50. Συνεπώς, το μηνιαίο συνολικό κόστος διελεύσεών διατηρείται επι το πλείστον στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα».
- Bonus: Για τις πρώτες 32 διελεύσεις με διόδιο τέλος 2,50 ευρώ ανά διέλευση αντί 2,80, προκύπτει μηνιαίο συνολικό κόστος σε χαμηλότερα επίπεδα 80 ευρώ αντί 89,60. «Επιπλέον, καθώς δεν προσφέρονται δωρεάν διελεύσεις, αν πραγματοποιούνται έως 35 διελεύσεις, το μηνιαίο συνολικό κόστος διελεύσεών παραμένει στα ίδια επίπεδα», επισημαίνεται στην ενημέρωση.
Με την καινούρια σύμβαση, η όποια αλλαγή στην τιμολόγηση σε πέντε χρόνια είναι προέρχεται από τους κυκλοφοριακούς φόρτους που δέχεται η Αττική Οδός. Οπως αναλυτικά αναφέρεται, προς αντιμετώπιση τυχόν εκτεταμένων φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης, παρέχεται στον Παραχωρησιούχο, μετά την πέμπτη επέτειο της Ημερομηνίας Έναρξης Παραχώρησης, η δυνατότητα να προτείνει σύστημα διαφοροποιημένου διοδίου τέλους για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή/και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων.
Προϋπόθεση είναι η παρατηρούμενη μέση ωριαία ταχύτητα της διαμπερούς κυκλοφορίας στην κατεύθυνση αιχμής και στις δύο περιόδους αιχμής να είναι χαμηλότερη από 45 km/h για δύο ώρες και για 30 ημέρες εντός περιόδου έξι συνεχόμενων μηνών, της θερινής περιόδου (15/6-31/8) μη συμπεριλαμβανομένης, σε τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα κατωτέρω τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου:
Τμήμα Α: Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13) – Α/Κ Αθηνών – Λαμίας (8)
Τμήμα Β: Α/Κ Παπάγου (Υ2)-Α/Κ Αγ. Παρασκευής (Υ4)
Τμήμα Γ: Α/Κ Λ. Φυλής (6) – Α/Κ Αθηνών- Λαμίας (8)
Τμήμα Δ: Α/Κ Λεονταρίου (16) – Α/Κ Λ. Δ. Πλακεντίας (13).
Η πρόταση για ανατιμήσεις θα πρέπει να εγκριθεί από το δημόσιο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του ανεξάρτητου μηχανικού, καθώς και να ενημερωθεί σχετικά η DGMove και εφόσον κριθεί απαραίτητο να ληφθεί σύμφωνη γνώμη της. Το προτεινόμενο σύστημα θα λειτουργήσει με ευθύνη, επιμέλεια και έξοδα του παραχωρησιούχου.
Βάσει των προβλέψεων, ο παραχωρησιούχος δικαιούται να θεσπίσει σύστημα εκπτώσεων στα Διόδια Τέλη ή ειδικών μειωμένων τελών διοδίων για συχνή ή καθημερινή χρήση ή για οποιαδήποτε άλλη ειδική κατηγορία χρηστών, να μειώνει τα Διόδια Τέλη για κατηγορίες οχημάτων για μια συγκεκριμένη περίοδο (εντός ημέρας, εβδομάδας, μήνα κ.λπ.), να χρεώνει διαφορετικά Διόδια Τέλη στους διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων. Σε καμία περίπτωση όμως τα διόδια δεν θα μπορούν να υπερβούν, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, τα Βασικό Τέλος Διοδίου ανά κατηγορία οχήματος.