ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΟΣΜΟΣ

Νότια Κορέα: Ερωτήματα για τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους – Πού θα επικεντρωθούν οι έρευνες

Αμφισβήτηση για τις τις αρχικές υποδείξεις ότι ένα χτύπημα πουλιού μπορεί να έριξε την πτήση της Jeju Air

Αδιανόητη είναι η τραγωδία που έλαβε χώρα στη Νότια Κορέα, όταν αεροπλάνο συνετρίβη με αποτέλεσμα οι 179 από του 181 επιβάτες να χάσουν τη ζωή τους.

AD: mytest

Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με τις αιτίες που οδήγησαν στην πτώση του αεροπλάνου, δεδομένου ότι αβεβαιότητες εκφράζουν οι ειδικοί, αμφισβητώντας τις αρχικές υποδείξεις ότι ένα χτύπημα πουλιού μπορεί να έριξε την πτήση της Jeju Air.

Η προφανής απουσία του συστήματος προσγείωσης, ο χρόνος της προσγείωσης του δικινητήριου Boeing στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και οι αναφορές για πιθανό χτύπημα πουλιού δημιούργησαν ερωτήματα που δεν μπορούσαν ακόμη να απαντηθούν.

Το αεροσκάφος εθεάθη σε βίντεο που μεταδόθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να γλιστρά στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς ορατό σύστημα προσγείωσης πριν την πρόσκρουση σε έναν τοίχο.

Πολλά τα ερωτήματα για τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους στη Νότια Κορέα

«Γιατί τα πυροσβεστικά οχήματα δεν έβαλαν αφρό στον διάδρομο προσγείωσης; Γιατί δεν ήταν παρόντες όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε; Και γιατί το αεροσκάφος προσγειώθηκε τόσο μακριά στον διάδρομο; Και γιατί υπήρχε ένας τοίχος από τούβλα στο τέλος του διαδρόμου;» δήλωσε ο συντάκτης του Airline News, Geoffrey Thomas.

Αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας δήλωσαν ότι διερευνούν τα αίτια της συντριβής της πτήσης 7C2216 της Jeju Air, συμπεριλαμβανομένης πιθανής πρόσκρουσης πτηνών. Από τη συντριβή σκοτώθηκαν 179 από τους 181 επιβαίνοντες.

Εκπρόσωπος της Jeju Air δεν ήταν άμεσα διαθέσιμος για σχόλια. Η Jeju Air αρνήθηκε να σχολιάσει τα αίτια του δυστυχήματος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, λέγοντας ότι διεξάγεται έρευνα.

Σύμφωνα με τους παγκόσμιους κανόνες της αεροπορίας, η Νότια Κορέα θα ηγηθεί μιας πολιτικής έρευνας για το δυστύχημα και θα εμπλέξει αυτόματα το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το αεροπλάνο.

Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης βρέθηκε στις 11:30 π.μ. (04:30 ώρα Ελλάδας), περίπου δυόμισι ώρες μετά τη συντριβή, και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο βρέθηκε στις 14:24, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Κορέας.

«Αυτό σας δίνει όλες τις παραμέτρους όλων των συστημάτων του αεροπλάνου. Ο καρδιακός παλμός του αεροπλάνου βρίσκεται στον καταγραφέα δεδομένων πτήσης», δήλωσε ο Thomas. «Ο καταγραφέας φωνής θα δώσει πιθανώς την πιο ενδιαφέρουσα ανάλυση για το τι συνέβη σε αυτό το τραγικό δυστύχημα».

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα αεροπορικά ατυχήματα συνήθως προκαλούνται από ένα συνδυασμό παραγόντων και μπορεί να χρειαστούν μήνες για να συνθέσουν την αλληλουχία των γεγονότων μέσα και έξω από το αεροπλάνο.

Πού στρέφεται η έρευνα;

Στελέχη της εθνικής επιτροπής διερεύνησης περιστατικών είχαν φτάσει για να διερευνήσουν τι προκάλεσε το ατύχημα.

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Υπουργείο Χωρών, ο πύργος ελέγχου είχε δώσει εντολή στον πιλότο να αλλάξει πορεία για να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο χτύπημα πτηνών. Ο πιλότος ακολούθησε τις οδηγίες.

Περίπου ένα λεπτό αργότερα, ο πιλότος έκανε μια κλήση στον πύργο. Η απόπειρα προσγείωσης σημειώθηκε περίπου δύο λεπτά μετά την κλήση του Mayday, σύμφωνα με το υπουργείο. Οι αρχές συνεχίζουν την έρευνά τους, όσο το ανθρώπινο δράμα πίσω από το φρικιαστικό αυτό ατύχημα συνεχίζεται. 

Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης «μαύρο κουτί» ανακτήθηκε από την επιτροπή διερεύνησης ατυχήματος, ενώ η συσκευή εγγραφής φωνής δεν έχει ανακτηθεί ακόμη, δήλωσαν αξιωματούχοι του υπουργείου.

Οι καταγραφείς δεδομένων πτήσης ή τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά» προσφέρουν στους ερευνητές ασφάλειας της αεροπορίας κρίσιμα γεγονότα όταν συνδυάζουν ένα περιστατικό.

Περισσότερα από 700 μέλη του προσωπικού της αστυνομίας, του στρατού και της ακτοφυλακής έχουν κινητοποιηθεί για επιτόπιες προσπάθειες αντίδρασης, πρόσθεσε το υπουργείο.