ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ναυάγιο στο Παλέρμο: Όλα τα σενάρια ανοικτά για τη βύθιση του γιότ Bayesian – Εξετάζουν τώρα το φαινόμενο «downburst»

Πάνω από 4.500 λεπτά καταδύσεων για την ανάσυρση των σορών

Ναυάγιο στο Παλέρμο: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες απο τις ιταλικές Αρχές για την αιτία που προκάλεσε τη βύθιση του πολυτελούς γιότ Bayesian στα ανοιχτά του Παλέρμο και η οποία είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο 7 ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ο Βρετανός Μάικ Λιντς και η 18χρονη κόρη του Χάνα, η οποία βρέθηκε μόνη στην καμπίνα της, χωριστά από τον πατέρα της και τις άλλες σορούς.

AD: mytest

Το βασικό σενάριο που εξετάζουν τώρα (σε συνδυασμό με πιθανά ανθρώπινα λάθη), είναι αυτό του καιρικού φαινομένου «downburst», όπως δήλωσε το πρωί του Σαββάτου σε συνέντευξη Τύπου ο αναπληρωτής εισαγγελέας του Τερμίνι Ιμερέζε, Ραφαέλε Καμαράνο.

«Επόκειτο για μια πολύ σοβαρή τραγωδία. Από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, είδαμε εξαιρετικό επαγγελματισμό και θάρρος. Προς το παρόν έχουμε ανοίξει δικογραφία κατά αγνώστων για ναυάγιο από αμέλεια και ανθρωποκτονία από αμέλεια» είπε ο εισαγγελέας, προσθέτοντας για όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ της Δευτέρας: «Αναρωτιέμαι γιατί ο υπεύθυνος της γέφυρας δεν είδε την καταιγίδα να έρχεται.

Ερευνούμε επίσης γιατί το πλήρωμα σώθηκε ανεβαίνοντας στη σωσίβια λέμβο, ενώ οι υπόλοιποι επισκέπτες βρίσκονταν στο κύτος. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι το γεγονός ήταν πραγματικά ξαφνικό και απροσδόκητο. Το ιστιοφόρο χτυπήθηκε από downburst: οι ριπές του ανέμου μπορούν να φτάσουν ταχύτητες άνω των 100 χιλιομέτρων την ώρα. Τα θύματα παρέμειναν πίσω, στο ιστιοφόρο, επειδή κοιμούνταν. Προσπαθούμε να το εξακριβώσουμε αυτό, διασταυρώνοντας τις μαρτυρίες και επαληθεύοντας ό,τι προκύπτει».

Τι είναι το φαινόμενο «downburst»

Υπήρξαν εικασίες αυτή την εβδομάδα, βασισμένες σε μαρτυρίες, ότι το Bayesian βυθίστηκε από έναν υδροστρόβιλο, έναν τύπο ανεμοστρόβιλου που σχηματίζεται πάνω από το νερό.

Ωστόσο, οι εισαγγελείς πιστεύουν τώρα ότι μπορεί να φταίει ένα διαφορετικό καιρικό φαινόμενο: μια καταιγίδα τύπου «downburst».

Οι καταιγίδες αυτές είναι ισχυρά, πολύπλοκα και ταραχώδη φαινόμενα, με τον αέρα μέσα σε ένα σύννεφο καταιγίδας να κινείται ταχύτατα προς τα πάνω και προς τα κάτω.

Ένα «downburst» συμβαίνει όταν ο αέρας κινείται προς τα κάτω από τη βάση του σύννεφου, παράγοντας μια ισχυρή ριπή ανέμου που φυσάει προς το έδαφος. Όταν φτάνει στο έδαφος, ο άνεμος εξαπλώνεται, φυσώντας απρόβλεπτα προς τα έξω προς διάφορες κατευθύνσεις.

Τα «downbursts» είναι συνήθως βραχύβια, διαρκούν λίγα λεπτά, και μπορούν να συγχέονται με τους ανεμοστρόβιλους ή τις νεροποντές, επειδή οι ζημιές που προκαλούν μπορεί να είναι παρόμοιες.

Οι γρήγορες αλλαγές της ταχύτητας και της κατεύθυνσης του ανέμου στο πλαίσιο των καταιγίδων είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για την αεροπορία. Έχουν κατηγορηθεί για πολλά αεροπορικά δυστυχήματα κατά τη διάρκεια των ετών, αν και ο κίνδυνος τείνει να προβλέπεται επαρκώς από τους μετεωρολόγους, επιτρέποντας στους πιλότους να τα αποφεύγουν.

Πάνω από 4.500 λεπτά καταδύσεων για την ανάσυρση των σορών

Ο διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Τζιρολάμο Μπεντιβόλιο μίλησε από την πλευρά του για τη διαδικασία ανάσυρσης των σορών από το ευρισκόμεν ο σε βάθος 50 μέτρων σκάφος: «Βρήκαμε τα πτώματα όλα στην πλευρά του σκάφους που βλέπει στην επιφάνεια, την αριστερή πλευρά. Όλοι έψαχναν για σωτηρία, στις τελευταίες φυσαλίδες αέρα. Κάναμε 4.670 λεπτά κατάδυσης σε 123 καταδύσεις, δύο κάθε φορά».

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής των λιμενικών αρχών του Παλέρμο, Ραφαέλε Μακάουντα, είπε πως «αμέσως μετά το περιστατικό, ο διοικητής μας είπε: έχουμε 12 άτομα στη θάλασσα. Εκείνη τη στιγμή δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχαν επιβάτες μέσα στο σκάφος. Αρχίσαμε να ψάχνουμε για 7 ανθρώπους ζωντανούς».

«Προσπαθούσαν να γλιτώσουν»

Σύμφωνα με τον διοικητή της τοπικής πυροσβεστικής υπηρεσίας Τζιρολάμο Μπεντιβόλιο Φιάντρα, καθώς το Bayesian βυθιζόταν κάτω από το νερό η δεξιά πλευρά του ήταν στραμμένη προς τον πυθμένα και η αριστερή προς την επιφάνεια του νερού. Οι επιβάτες που έχασαν τη ζωή τους στο ναυάγιο εντοπίστηκαν όλοι στην αριστερή πλευρά, αφού προσπαθούσαν να βρουν καταφύγιο μέσα στο σκάφος.

«Είναι ξεκάθαρο ότι προσπαθούσαν να σωθούν πηγαίνοντας στις καμπίνες στην αριστερή πλευρά. Βρήκαμε τις πρώτες πέντε σορούς στην πρώτη καμπίνα στην αριστερή πλευρά και την τελευταία σορό στην τρίτη καμπίνα στην ίδια πλευρά. Υπήρχαν συνολικά έξι καμπίνες: τρεις στην αριστερή και τρεις στη δεξιά πλευρά. Τους βρήκαμε στο υψηλότερο μέρος του σκάφους προς την επιφάνεια» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φιάντρα.