Τέμπη: «Αδύνατον να υπήρχαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού στον θάλαμο μηχανοδήγησης του τρένου»

Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train διαψεύδει ότι μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης υπήρχαν 2,5 τόνοι εύφλεκτου υλικού
Ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Κιουτσούκης, διέψευσε κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς περί αποθήκευσης 2,5 τόνων εύφλεκτου υλικού μέσα στον θάλαμο μηχανοδήγησης του εμπορικού τρένου που συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.
Τι υποστηρίζει
Μιλώντας στο Open, τόνισε ότι είναι πρακτικά αδύνατον να είχαν τοποθετηθεί τέτοιας ποσότητας υλικά στο πίσω τμήμα του δεύτερου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Απαντώντας στο ερώτημα αν θα μπορούσαν τα 2,5 τόνοι να βρίσκονται στο πίσω μέρος της δεύτερης μηχανής, ο κ. Κιουτσούκης απέρριψε το σενάριο, δηλώνοντας πως κάτι τέτοιο είναι απίθανο.
«Ούτε μια στο εκατομμύριο. Έχω στείλει τη φωτογραφία του θαλάμου οδήγησης. Ακόμα και σε μπιτόνια των 20 λίτρων να βάζανε εδώ αυτό το περιβόητο πτητικό υγρό όπως αναφέρουν οι εμπειρογνώμονες έπρεπε να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια. Αν εσείς πιστεύετε ότι μέσα σε αυτό τον χώρο μπορούν να τοποθετηθούν 125 μπιτόνια και να μην βρεθεί ούτε ίχνος από αυτά τα μπιτόνια… Από την άλλη κάποιος πρέπει να μας εξηγήσει τι έγινε αυτό το πτητικό υγρό, πέταξε και βρέθηκε κάτω, δεν βρέθηκε πάνω στη γραμμή στην οποία έπεσε η εμπορική αμαξοστοιχία, δεν βρέθηκε στην πλαγιά του βουνού όπου οι συγγενείς των παιδιών έχουν βάλει τις φωτογραφίες τους; Γιατί δεν λαμβάνουμε υπόψιν αυτά που λέει το Γενικό Χημείο του Κράτους ότι δηλαδή και οι επιβατάμαξες και οι μηχανές τα υλικά για τα οποία χρησιμοποιούνται για τη βαφή τους και για τη συντήρησή τους έχουν μέσα και υγρά…», τόνισε.
Τι προκάλεσε την πυρόσφαιρα;
Σχετικά με την αιτία της ισχυρής έκρηξης, ο κ. Κιουτσούκης ανέφερε ότι η απάντηση ανήκει στους ειδικούς, ωστόσο επεσήμανε ότι το Γενικό Χημείο του Κράτους έχει ήδη δώσει εξηγήσεις για τα εύφλεκτα υλικά που υπήρχαν στα βαφικά και συντηρητικά των βαγονιών.
Διαβάστε επίσης
Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία της ηλεκτρικής τάσης των 25.000 volt, η οποία προκάλεσε ισχυρό φωτοβολταϊκό τόξο μεταξύ των δύο συγκρουόμενων αμαξοστοιχιών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό από μόνο του θα μπορούσε να οδηγήσει σε έκρηξη, επηρεάζοντας ηλεκτροκινητήρες, μετασχηματιστές και άλλα συστήματα της ηλεκτρικής αμαξοστοιχίας.
«Αυτό δεν μπορώ να το απαντήσω, αυτό όμως που απαντά το Γενικό Χημείο του Κράτους το οποίο λέει ότι με τόσο υψηλή τάση 25.000 volt που είχαν αυτά τα δύο φωτοβολταϊκά τόξα της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας είναι αυτονόητο ότι υπάρχει έκρηξη, αυτό δημιουργεί προβλήματα και στους ηλεκτροκινητήρες και στα συστήματα που έχει μια ηλεκτράμαξα όπως ο μετασχηματιστής. Από την άλλη ούτε σταγόνα ελαίου σιλικόνης δεν βρέθηκε στο έδαφος όπου έπεσε η επιβατική αμαξοστοιχία».