ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζουν τα πάντα στον ΚΟΚ: Οι ριζικές τροποποιήσεις σε πρόστιμα, παραβάσεις και όρια ταχύτητας

Τι θα ισχύσει

Η Ελλάδα προχωρά στην εφαρμογή ενός νέου κυρωτικού πλαισίου για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, την προστασία των πολιτών και τη βελτίωση της κινητικότητας στην εποχή της ψηφιοποίησης.

AD: mytest

Το νέο σχέδιο, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προσφέρει μια σειρά από σημαντικές αλλαγές που επηρεάζουν τόσο τα όρια ταχύτητας όσο και τη διαδικασία επιβολής προστίμων και κυρώσεων για τις παραβάσεις.




Οι βασικές αλλαγές στον ΚΟΚ

  • Αυστηρότερες ποινές για επαγγελματίες οδηγούς: Το νέο πλαίσιο προβλέπει αυστηρότερες ποινές και πιο αυστηρό έλεγχο για τους επαγγελματίες οδηγούς, με τη διαδικασία της επιβολής προστίμων να ολοκληρώνεται άμεσα κατά τη διάρκεια των ελέγχων, και μάλιστα σε εξωτερικούς χώρους, χωρίς καθυστερήσεις.
  • Μείωση ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές: Στις κατοικημένες περιοχές, το όριο ταχύτητας μειώνεται από τα 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα, με στόχο την ασφαλέστερη κυκλοφορία, ιδιαίτερα για τους πιο ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.
  • Αυστηροποίηση για μικροκινητικότητα και δίκυκλα: Αυξάνονται οι κυρώσεις για παραβάσεις που αφορούν οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα. Ειδικότερα, οι παραβάσεις σχετικές με την υποχρέωση χρήσης κράνους και την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας θα αντιμετωπίζονται αυστηρά.
  • Ψηφιοποίηση και εξατομίκευση των κυρώσεων: Το νέο σύστημα διευκολύνει τη διαδικασία πληρωμής προστίμων μέσω της ψηφιοποίησης, επιτρέποντας την άμεση εξόφληση χωρίς πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Επίσης, ενισχύεται η χρήση τεχνολογικών μέσων για τη διαπίστωση παραβάσεων, όπως οι κάμερες που τοποθετούνται σε λεωφορεία για την καταγραφή παραβάσεων του ΚΟΚ.
  • Εξορθολογισμός των κυρώσεων και προσαρμογή στις σύγχρονες ανάγκες: Το νέο πλαίσιο επιδιώκει να γίνει πιο κατανοητό και εφαρμόσιμο από τους πολίτες και τα όργανα ελέγχου, με την αποφυγή των υπερβολικών κυρώσεων που δεν ανταποκρίνονται στην επικινδυνότητα κάθε παράβασης.

Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για παραβατικότητα: 1.000 κάμερες στην Αθήνα για την οδική ασφάλεια – Απευθείας η κλήση στον πολίτη




Επίσης, οι παραβάσεις πλέον κατηγοριοποιούνται σε τρεις κύριες κατηγορίες:

  • Επικίνδυνες παραβάσεις που ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
  • Λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η παράνομη στάθμευση ή η οδήγηση χωρίς τα απαιτούμενα έγγραφα.
  • Διοικητικές παραβάσεις που αφορούν τη σωστή τήρηση των νόμιμων διαδικασιών.
  • Ποινές ανάλογαμε τη σοβαρότητα: Οι ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή η υπερβολική ταχύτητα, επικεντρώνονται στον οδηγό και όχι στο όχημα, ενισχύοντας την ευθύνη του ατόμου που παραβιάζει τον ΚΟΚ.