Ο Κηφισός αλλάζει: Οι αλλαγές που έρχονται από το Φάληρο μέχρι την Νέα Φιλαδέλφεια για να αντιμετωπιστoύν η κίνηση και τα τροχαία!

Σπουδαίο έργο ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς
Πιο ασφαλείς αναμένεται να γίνουν οι μετακινήσεις στον Κηφισό τα επόμενα χρόνια, με την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων. Το φιλόδοξο πρόγραμμα «280+1 έργα», με συνολικό προϋπολογισμό 2,1 δισ. ευρώ, στοχεύει να αναμορφώσει το Λεκανοπέδιο και να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών. Την παρουσίαση του προγράμματος πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, στο πλαίσιο του 1ου Athens Talks, που διοργανώθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Από τα συνολικά 281 έργα, τα 12, με συνολικό προϋπολογισμό 697,6 εκατομμυρίων ευρώ, χαρακτηρίζονται ως υψίστης σημασίας για την Αττική. Τα έργα αυτά στοχεύουν στην άμεση αντιμετώπιση κρίσιμων προβλημάτων που απαιτούν επείγουσες λύσεις.
Το έργο «Βελτίωση Οδικής Ασφάλειας Λεωφόρου Κηφισού» κατέχει εξέχουσα θέση, αποτελώντας μια σημαντική παρέμβαση στον πλέον επιβαρυμένο οδικό άξονα της Ελλάδας. Η Λεωφόρος Κηφισού εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 150.000 οχήματα, γεγονός που την καθιστά ζωτικής σημασίας για τη μετακίνηση και την κυκλοφοριακή ροή της χώρας.
Τι προβλέπει το σχέδιο;
Προβλέπεται η εγκατάσταση Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισού, τόσο στις πλευρές όσο και στις κεντρικές νησίδες. Το έργο θα καλύψει συνολικό μήκος 55 χιλιομέτρων, ξεκινώντας από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στο Φάληρο και φτάνοντας έως τη Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, εκτός από τα συστήματα αναχαίτισης τύπου New Jersey, κατασκευασμένα από σκυρόδεμα, θα εγκατασταθούν επίσης rolling barriers. Πρόκειται για οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται κάθετα περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Οι κύλινδροι αυτοί είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό μαλακό, εύκαμπτο και εξαιρετικά ανθεκτικό στη ρηγμάτωση και στην καταπόνηση.
Το συγκεκριμένο σύστημα, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, απορροφά αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης και κατευθύνει τα οχήματα που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα με ασφάλεια στον δρόμο. Παράλληλα, μειώνει σημαντικά την πιθανότητα δευτερεύουσας σύγκρουσης, ενώ περιορίζει στο ελάχιστο τις ζημιές στα οχήματα, ένα χαρακτηριστικό που δεν προσφέρουν οι παραδοσιακές, άκαμπτες μπαριέρες.
Η τοποθέτηση χρηματοδοτείται από τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ 2021-2027, με την έναρξή της να προβλέπεται για το πρώτο εξάμηνο του 2026 και την ολοκλήρωσή της να εκτιμάται για το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Ο κ. Χαρδαλιάς ανέφερε ότι θα καταβληθούν συντονισμένες προσπάθειες ώστε, κατά τη διάρκεια της υλοποίησης της παρέμβασης, να αποφευχθούν προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων στον Κηφισό.