Βασίλης Οικονόμου: Έτσι θα αποσυμφορηθεί ο Κηφισός – Τι ισχύει για ΜΜΜ και ηλεκτροκίνητα πατίνια

Η αποσυμφόρηση του Κηφισού είναι ένας από τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου παραχώρησε συνέντευξη στο ΑΠΕ – ΜΠΕ και αναφέρθηκε στις κρίσιμες παρεμβάσεις που εξετάζει το υπουργείο για την αποσυμφόρηση του Κηφισού και τη βελτίωση του συγκοινωνιακού συστήματος στην Αττική, με στόχο την καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών.
Τα ΜΜΜ και η αποσυμφόρηση του Κηφισού
Όπως δήλωσε, ένα από τα κύρια μέτρα είναι η μεταφορά μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τον Βοτανικό στο νέο Πάρκο Logistics στη Φυλή. Αυτή η μετακίνηση αναμένεται να γίνει μέχρι το 2026, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, και θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στον Κηφισό, καθώς θα ελαχιστοποιήσει τα φορτηγά που κινούνται καθημερινά στον κεντρικό δρόμο της πρωτεύουσας.
Επιπλέον, ο υφυπουργός ανέφερε πως ο δακτύλιος κυκλοφορίας της Αθήνας, που ισχύει από τη δεκαετία του ’80, έχει ξεπεράσει την αρχική του χρησιμότητα και δεν μπορεί πλέον να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την κυκλοφοριακή πίεση στο κέντρο. Το υπουργείο εργάζεται για τον επανασχεδιασμό του συστήματος, με νέες λύσεις που θα βελτιώσουν τη ροή της κίνησης στην πόλη.
Σχετικά με τις δημόσιες συγκοινωνίες, ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι μέχρι το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η δρομολόγηση 951 νέων λεωφορείων στην Αττική, εκ των οποίων το 75% θα αποτελούν μέρος του στόλου. Μέχρι το 2027, ο στόλος των οχημάτων θα έχει ανανεωθεί πλήρως, με νέα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με σύγχρονη τεχνολογία και θα εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες των επιβατών.
Διαβάστε επίσης: Δεν το ξέρετε καν: Αυτοί δικαιούστε δωρεάν εισιτήριο σε λεωφορείο και μετρό!
Αναφερόμενος στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο υφυπουργός τόνισε ότι ο νέος κανονισμός θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια των μοτοσικλετιστών, με την καθολική χρήση κράνους να καθίσταται υποχρεωτική, και τη μείωση της ταχύτητας στους αστικούς δρόμους για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Παράλληλα, θα θεσπιστούν αυστηρότεροι κανονισμοί για τη χρήση ηλεκτρικών πατινιών, με όριο ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα και υποχρεωτική χρήση κράνους για τους αναβάτες τους.
Τέλος, ο κ. Οικονόμου ανέφερε τη σημασία της δημιουργίας ενός ενιαίου Ρυθμιστικού Κέντρου Κυκλοφορίας για την Αττική, το οποίο θα επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας σε όλη την περιοχή, παρέχοντας πιο συντονισμένες λύσεις και μειώνοντας την ταλαιπωρία των πολιτών.
Μετρό: Πότε θα έρθουν τα νέα βαγόνια
Παράλληλα, η προμήθεια νέων συρμών για τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια. Οι συρμοί πρώτης γενιάς έχουν φτάσει τα 25 χρόνια λειτουργίας, ενώ οι συρμοί δεύτερης γενιάς είναι 20 ετών. Η ανάγκη για νέους, διρευματικούς συρμούς που θα εξυπηρετούν και το Αεροδρόμιο είναι επιτακτική, καθώς η κατάσταση στην αεροδρομιακή σύνδεση είναι πλέον οριακή.
Ωστόσο, η χρηματοδότηση για την προμήθεια αυτών των συρμών δεν έχει ακόμα εξασφαλιστεί, ενώ άλλα έργα θεωρούνται υψηλότερης προτεραιότητας για το Υπουργείο Υποδομών, κάνοντάς το αβέβαιο πότε θα προχωρήσει η προμήθεια.
Στο μεταξύ, η ΣΤΑΣΥ καταβάλλει προσπάθειες για τη βελτίωση των καθυστερήσεων στις ώρες αιχμής, με στόχο τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων. Πρόσφατα, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, επισκέφθηκε το ΚΕΛ του Συντάγματος και ανακοίνωσε ότι η συχνότητα των δρομολογίων στη γραμμή 3 κατά τις πρωινές ώρες αιχμής έχει μειωθεί στα 4 λεπτά. Ωστόσο, αυτή η δήλωση είναι αμφισβητήσιμη, καθώς η επίσημη συχνότητα των δρομολογίων ήταν ήδη 4 λεπτά τα προηγούμενα χρόνια, ενώ σε άλλες περιόδους τα δρομολόγια ήταν ακόμη πιο συχνά.
Όπως μαθαίνουμε, ο νέος σχεδιασμός των δρομολογίων αφορά στην αποσύνδεση των αεροδρομιακών δρομολογίων από τα υπόλοιπα δρομολόγια της γραμμής. Πλέον, οι συρμοί προς και από το Αεροδρόμιο δεν θα έχουν προτεραιότητα έναντι των άλλων δρομολογίων. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από τον πρώτο διαθέσιμο συρμό, χωρίς να πρέπει να περιμένουν πρώτα τη διέλευση των αεροδρομιακών συρμών. Παρά τις βελτιώσεις το πρωί, η συχνότητα των δρομολογίων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα, ιδίως αργά το απόγευμα και τα Σαββατοκύριακα, λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης.