ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Άσχημα νέα για 3.500.000 ιδιοκτήτες ΙΧ στην Ελλάδα – Έρχεται υποχρεωτική απόσυρση!

Μεγάλη προσοχή!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την εισαγωγή μέτρων για την υποχρεωτική απόσυρση παλαιών και μη επισκευάσιμων οχημάτων, με στόχο τη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων στην ασφάλεια, το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Ειδικοί εκτιμούν ότι πάνω από 3,5 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους θα πρέπει να οδηγηθούν προς ανακύκλωση.

AD: mytest




Απαραίτητη ανανέωση του στόλου οχημάτων: Κριτήρια για την πόσυρση

Σύμφωνα με το προτεινόμενο πλαίσιο, ένα όχημα θα θεωρείται απόβλητο και θα αποσύρεται από την κυκλοφορία εάν:

  • Βρίσκεται σε ακινησία για παρατεταμένο χρονικό διάστημα.
  • Δεν έχει περάσει τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ για δύο συνεχόμενα έτη.
  • Έχει αποτύχει στον έλεγχο ΚΤΕΟ και οι διαπιστωμένες βλάβες δεν έχουν αποκατασταθεί.

Αυτά τα μέτρα κρίνονται αναγκαία, καθώς η ηλικία του στόλου οχημάτων στην Ελλάδα ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 17,3 έτη, σημαντικά υψηλότερη από τον μέσο όρο των 12 ετών που παρατηρείται στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε με την ευκαιρία: ΑΑΔΕ: Αναρτήθηκαν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2025 – Βήμα βήμα πως θα τα πληρώσετε

Το Πρόβλημα της Παράλειψης Τεχνικών Ελέγχων

Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω καθώς περίπου 3.000.000 οχήματα δεν έχουν ακόμα περάσει από τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) για την προβλεπόμενη αξιολόγηση. Αυτή η μαζική παράλειψη τεχνικών ελέγχων αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη για αυστηρότερες ρυθμιστικές διατάξεις και την άμεση εφαρμογή στοχευμένων πολιτικών.

Ηλικιακά Δεδομένα του Στόλου Οχημάτων: Προβλέψεις και Επιδράσεις των Μέτρων

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα, εκ των οποίων το 97% είναι ηλικίας άνω των 10 ετών. Η υπερβολική παλαιότητα αυτού του στόλου καθιστά επιτακτική την ανάγκη για άμεσες ενέργειες, όχι μόνο σε θέματα ασφάλειας αλλά και για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Εάν εφαρμοστούν οι προαναφερθείσες παρεμβάσεις, αναμένεται να οδηγηθούν στην ανακύκλωση πάνω από 3,5 εκατομμύρια οχήματα που εξακολουθούν να κυκλοφορούν. Η μαζική ανανέωση του στόλου θα βελτιώσει όχι μόνο την οδική ασφάλεια αλλά και την ενεργειακή απόδοση, μειώνοντας σημαντικά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Συμπέρασμα

Η εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων για την απόσυρση παλαιών οχημάτων είναι απαραίτητη και συμβαδίζει με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για βιώσιμη κινητικότητα. Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας εξαρτάται όχι μόνο από την αποτελεσματική υλοποίησή της, αλλά και από τη συνεργασία μεταξύ πολιτών και αρμόδιων φορέων.