Ναυάγιο στη Λέσβο: Σε μαύρη λίστα το πλοίο Raptor – Πήγαινε στην Ουκρανία «με πιθανόν παράνομο φορτίο»

Οι αρχές φέρεται να θεωρούν πως «πιθανόν μετέφερε παράνομο φορτίο» και για αυτό το πλήρωμα δεν ζήτησε βοήθεια
Ναυάγιο στη Λέσβο: Οι αρχές φέρεται να υποπτεύονται πως μετέφερε παράνομο φορτίο το φορτηγό πλοίο Raptor, καθώς ταξίδευε στην εμπόλεμη Ουκρανία και έχει καταχωρηθεί σε μαύρη λίστα.
Να σημειωθεί πως το Raptor είχε σαλπάρει από το λιμάνι Al Dekheila της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, το φορτηγό πλοίο μετέφερε αλάτι ενώ είχε κατασκευαστεί το 1984, ενώ είχε μήκος 106 μέτρα.
Πιο αναλυτικά, ο δημοσιογράφος Γιάννης Σουλιώτης ανέφερε στο μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ πως το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη μαύρη λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU).
Μάλιστα, πριν από 24 μήνες είχε διαπιστωθεί ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).
Επίσης, ο διασωθείς ναυτικός φέρεται να είπε στις αρχές πως τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και όχι η Κωνσταντινούπολη, καθώς εκεί φέρεται να πήγαινε για ανεφοδιασμό.
Έτσι, οι αρχές φέρεται να θεωρούν πως «πιθανόν μετέφερε παράνομο φορτίο» και για αυτό το πλήρωμα δεν ζήτησε βοήθεια το Σάββατο, παρά το γεγονός ότι υπήρχε εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα να το πράξουν λίγο πριν την βύθιση.
Ναυάγιο στη Λέσβο: Άκαρπες οι ολονύχτιες έρευνες για τους 12 ναυτικούς που αγνοούνται – Η μαρτυρία του μοναδικού διασωθέντα και τα συγκλονιστικά βίντεο
Ναυάγιο στη Λέσβο: Υπό βελτιωμένες καιρικές συνθήκες και με τους ανέμους να έχουν εξασθενήσει συνεχίστηκαν καθόλη της διάρκεια της νύχτας οι έρευνες του Λιμενικού Σώματος με τη συνδρομή από παραπλέοντα σκάφη στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Λέσβου για την ανεύρεση των 12 μελών του φορτηγού πλοίου «Raptor» με σημαία Κομόρες που βυθίστηκε χθες κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Στις έρευνες θα συμμετέχουν σήμερα άλλα δύο πλωτά του λιμενικού και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού με τον εκπρόσωπο τύπου του λιμενικού να εξηγεί ότι σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ένα άνθρωπος στο νερό που έχει θερμοκρασία 20 βαθμούς, όπως στην περιοχή του ναυαγίου, επιβιώνει 20 με 26 ώρες.
Από την γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης που στήθηκε από το πρωί της Κυριακής, όταν το πλοίο εξέπεμψε το σήμα κινδύνου, έχει εντοπιστεί ζωντανός ο Αιγύπτιος μηχανικός του πλοίου και μια σορός η οποία μεταφέρθηκε στις 8 το βράδυ στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Στο Raptor, το οποίο βυθίστηκε υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα (ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι), ενώ το πλοίο μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.
«Είδα άλλα 5 άτομα να πηδούν κι εκείνοι στο νερό και από κει και πέρα δεν τους ξαναείδα» – Η μαρτυρία του μοναδικού διασωθέντα
Ο Αιγύπτιος ναυτικός που διασώθηκε εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι να φέρει ελαφρά τραύματα στο κεφάλι. Μιλώντας στους Λιμενικούς αποκάλυψε ότι το “Raptor”, το οποίο βυθίστηκε στα ανοιχτά της Λέσβου, άρχισε να μπάζει νερά από το βράδυ του Σαββάτου.
«Το καράβι από χθες το βράδυ έμπαζε νερά. Προσπαθούσαμε με κουβάδες, και ό,τι άλλο μέσο είχαμε στο πλοίο, να βγάλουμε τα νερά, να το αδειάσουμε. Αυτή την εντολή μας έδωσαν. Όταν άρχισε να παίρνει επικίνδυνη κλίση τότε πήδηξα στη θάλασσα. Είδα άλλα 5 άτομα να πηδούν κι εκείνοι στο νερό και από κει και πέρα δεν τους ξαναείδα», κατέθεσε εκφράζοντας παράλληλα αμφιβολίες για το αν τα άλλα μέλη που πήδηξαν στο νερό φορούσαν σωσίβια.
Κατα τη διάρκεια της νύχτας στις έρευνες συμμετείχαν 7 πλοία, ένα πλωτό σκάφος ανοιχτής θαλάσσης και ένα ελικόπτερο.
Πήρε κλίση λόγω εισροής υδάτων
Όλα άρχισαν χθες στις 7 το πρωί όταν ο καπετάνιος ανέφερε μηχανική βλάβη στο θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σύμφωνα με τον πλωτάρχη Νικόλαο Αλεξίου, εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος, στο σημείο που βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο με τους αλλοδαπούς ναυτικούς επικρατούσαν βόρειοι, βορειοδυτικοί άνεμοι 9 μποφόρ με ύψος κύματος 4,5 μέτρα. Μετά από περίπου 1 – 1,5 ώρα ο καπετάνιος δήλωσε ότι το πλοίο έχει πάρει κάποια κλίση και τότε εξέπεμψαν το σήμα κινδύνου.
Η κινητοποίηση από την πρώτη στιγμή ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα τρεις ώρες μετά, να εντοπιστεί μέλος του πληρώματος. Ο Αιγύπτιος ναυτικός εντοπίστηκε από το ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού πάνω σε ένα βαρέλι να φέρει ελαφρά τραύματα στο κεφάλι.