«Λίμνη» η Θεσσαλία, κομμένη στα δύο η Ελλάδα: Νέο συγκλονιστικό βίντεο από την πλημμυρισμένη Εθνική Οδό – Παραμένει απροσπέλαστη μετά τα Τέμπη

Ποια είναι η ασφαλέστερη διαδρομή πλέον και τι αναμένεται να γίνει με τα διόδια τις επόμενες μέρες
Ακόμη δεν έχουν υποχωρήσει τα νερά από την Εθνική Οδό, με αποτέλεσμα να παραμένει απροσπέλαστη μετά τα Τέμπη, με τους οδηγούς να αναγκάζονται να περάσουν από άλλα σημεία.
Ένα νέο βίντεο που αναρτήθηκε στο Facebook, δείχνει την κατάσταση που επικρατεί, καθώς παραμένει άγνωστο το πότε θα φύγουν τα νερά από το οδόστρωμα και θα είναι δυνατή η κυκλοφορία των οχημάτων. Μέχρι τότε οι επαγγελματίες οδηγοί, αλλά και όσοι πολίτες θέλουν να ταξιδέψουν από Θεσσαλονίκη στην Αθήνα και το αντίστροφο θα πρέπει να ακολουθούν μία εναλλακτική διαδρομή.
Η ασφαλέστερη διαδρομή για αυτούς που θέλουν να ταξιδέψουν για Θεσσαλονίκη είναι να πάνε από την κεντρική αρτηρία και όχι από το επαρχιακό δίκτυο – το οποίο μπορεί να είναι και σε κακή κατάσταση – είναι η Ιονία Οδός, Αθηνών – Πατρών μέσω της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και έπειτα ο αυτοκινητόδρομος από Εγνατία Ιωαννίνων – Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο. Βέβαια, πρόκειται για ένα πολύωρο ταξίδι διάρκειας περίπου επτά ωρών.
Δείτε επίσης: Τραγικές εικόνες: Βίντεο με τη διάσωση βρέφους από πλημμυρισμένο σπίτι στη Θεσσαλία – Ξέσπασε σε κλάματα η μητέρα του
Τα συγκλονιστικά βίντεο:
«Βόμβες» Λέκκα για τις πλημμύρες: «Λάθος ο σχεδιασμός της Εθνικής Οδού – Δεν έγιναν καινοτόμα και έξυπνα έργα»
Ο Ευθύμιος Λέκκας, καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής, Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών στο ΕΚΠΑ, ανέφερε την Τετάρτη (13/09) πως, μετά την κακοκαιρία «Ιανός» που είχε επίσης πλήξει τη Θεσσαλία πριν από τρία χρόνια, «θα μπορούσαν να είχαν γίνει καινοτόμα και έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά».
Χαρακτηριστικά, σε σχετικές δηλώσεις του στο δελτίο ειδήσεων του OPEN, ο κ. Λέκκας είπε: «Μετά τον “Ιανό” δρομολογήθηκαν έργα, τα οποία αστόχησαν. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα συρματοκιβώτια, τα οποία τοποθετήθηκαν λανθασμένα στον Πάμισο ποταμό με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές. Τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από τις περιφέρειες και τους δήμους, αλλά από άλλους φορείς αμέσως μετά την κακοκαιρία “Ιανός”. Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο».
Ακόμα, ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου δεν ήταν δυνατό να γίνουν έργα, που θα μπορούσαν να σταματήσουν την καταστροφή από τις πλημμύρες.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, ο Ευθύμιος Λέκκας υποστήριξε πως «πρέπει να σκεφτούμε και να αλλάξουμε τα επιχειρησιακά μας σχέδια», προσθέτοντας: «Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός σε αυτό. Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει (σ.σ. να γνωρίζουμε) τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση. Αυτό μας λείπει προκειμένου να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας».
Ερωτηθείς για την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης και την ασφάλειά της, ο καθηγητής είπε: «Πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένος σχεδιασμός, που δεν έλαβε υπόψιν τους φυσικούς κινδύνους της περιοχής και του τεχνικού έργου. Είναι επί τάπητος η ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών, πρέπει να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα».
Δείτε όσα είπε ο Ευθύμιος Λέκκας