Πτώση Canadair: «Κανένα περιθώριο ζωής…» – Σπαρακτική αποκάλυψη εμπειρογνώμονα για το τραγικό δυστύχημα στην Κάρυστο

«Δεν υπήρχε κανένα περιθώριο σωτηρίας του αεροσκάφους και του πληρώματος»
«Δεν είχαν κανένα περιθώριο ζωής οι πιλότοι μετά την αποκόλληση του πλωτήρα από το αεροσκάφος» είπε στο ERTNEWS ο κ. Παντελής Φραγκούλης, πιλότος και εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων για την πτώση του canadair στην Κάρυστο το μεσημέρι της Τρίτης (25/7).
. «Το αεροσκάφος πέταξε πάρα πολύ χαμηλά προκειμένου να στοχεύσει ακριβώς στη φωτιά. Το δεξί φτερό προσέκρουσε πάνω σε δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας, μειώθηκε πάρα πολύ η ταχύτητα του αεροπλάνου γιατί ήταν πάνω σε στροφή. Δεν είχε την ταχύτητα να σηκωθεί. Από την στιγμή που χτύπησε ήταν σε στροφή και δεν υπήρχε κανένα περιθώριο σωτηρίας του αεροσκάφους και του πληρώματος».
Ο κ. Φραγκούλης υπογράμμισε ότι «Οι πιλότοι βρίσκονται σε “πόλεμο” με τη φωτιά. Οι φωτιές πρέπει να προλαμβάνονται στον πρώτο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης. Όταν ξεφεύγει η φωτιά και μπούμε σε αυτόν τον “πόλεμο” δηλαδή τα αεροσκάφη να είναι παντού και να σβήνουν τις φωτιές παντού, το προσωπικό κουράζεται. Είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση προκειμένου να διαχειριστούμε τόσο πολύ δύσκολες καταστάσεις».
Όσο για το συγκεκριμένο αεροπλάνο είπε ότι δεν είχε απολύτως τίποτα αλλά βρισκόμαστε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. «Είναι δύσκολες οι συνθήκες που πετούν τα αεροπλάνα. Αυτό πρέπει να πούμε και μόνο».
«Όλη την περίοδο, πλην της καλοκαιρινής, οι χειριστές εκπαιδεύονται να κάνουν αυτό το πράγμα και το έχουνε κάνει πάρα πολλές ώρες. Αυτοί οι χειριστές δυστυχώς έτυχαν σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση, μία φωτιά η οποία ήταν σε ένα πολύ δύσκολο σημείο».
Πτώση canadair στην Κάρυστο: Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της τραγωδίας
Συναγερμός έχει σημάνει στην Πυροσβεστική καθώς έπεσε Canadair στην Κάρυστο, στην περιοχή του Πλατανιστού.
Το εναέριο μέσο που είχε δύο Έλληνες χειριστές συνετρίβη ενώ επιχειρούσε στο έργο κατάσβεσης στην Κάρυστο. Ειδικότερα, το Canadair χάθηκε από το ραντάρ και λίγο αργότερα έγινε γνωστό πως έπεσε σε ρεματιά στο χωριό Ποτάμι.
Το canadair ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία, με αποτέλεσμα να έχει ενεργοποιηθεί το εθνικό κέντρο επιχειρήσεων.
Έτσι, στην περιοχή πεύδουν στρατιωτικά συνεργεία για να δουν τι ακριβώς έχει συμβεί και σε τι κατάσταση βρίσκεται το πλήρωμα του αεροσκάφους.
Δείτε βίντεο από το σημείο της τραγωδίας, όπως τις μετέδωσε η τηλεόραση του Open:
Πτώση canadair στην Κάρυστο: Η μοιραία τραγωδία στις 23 Ιουλίου 2007 με την συντριβή αεροσκάφους – Πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση φωτιάς στα Στύρα Ευβοίας
Η συντριβή του Canadair στην Κάρυστο της Εύβοιας το μεσημέρι της Τρίτης 25 Ιουλίου, έφερε στην μνήμη μία παρόμοια τραγωδία, που σημειώθηκε λίγα χιλιόμετρα από την Κάρυστο και συγκεκριμένα στα Στύρα Ευβοίας, κοντά στον οικισμό Δήλεσο, στις 23 Ιουλίου του 2007, μια χρονιά που σημάδεψε την Ελλάδα με τις φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία.
Μία ημέρα αργότερα, στις 24 Ιουλίου του 2007, ανασύρθηκαν νεκροί ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, που συνετρίβη ενώ πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας.
Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα την Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.
Το αεροσκάφος τύπου CL-415 κατέπεσε στις 15:46 της Δευτέρας 23 Ιουλίου 2007.
Οι δύο πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους
Νεκροί ανασύρθηκαν ο σμηναγός Δ. Στοϊλίδης, 34 ετών, παντρεμένος και πατέρας δίδυμων αγοριών, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.415, εκ των οποίων οι 970 ώρες στο CL-415, καθώς και ο υποσμηναγός Ι. Χατζούδης, 27 ετών, με σύνολο ωρών πτήσεως 784, εκ των οποίων οι 146 στο CL-415.
Οι πληροφορίες της εποχής έκαναν λόγο για χαμηλή πτήση του μοιραίου Canadair, το οποίο έκανε τη ρίψη νερού και, στη συνέχεια, ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.
Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.
Η φωτιά μαινόταν στην περιοχή, κατακαίοντας πουρνάρια και ελιές, ενώ οι κάτοικοι ορισμένων οικισμών ειδοποιήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, καθώς οι φωτιά έχει φτάσει στις αυλές τους.
Στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος πέντε πυροσβεστικά αεροπλάνα, δύο ελικόπτερα και ισχυρές επίγειες δυνάμεις.