ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Εκτός τόπου και χρόνου η ιταλική μητρική της Hellenic Train – «Φταίει ο ΟΣΕ…»

Δεν έκαναν τίποτα τόσα χρόνια, δεν αναλαμβάνουν καμία ευθύνη!

Η Hellenic Train δεν έκανε τίποτα από την πρώτη μέρα της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ για να βελτιώσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων με αποτέλεσμα την τραγωδία των Τεμπών, όμως η μητρική της εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) βλέπει, σύμφωνα με την πρώτη της ανακοίνωση, μόνο δικές του ευθύνες, που βέβαια είναι πάρα πολλές.

AD: mytest

Η εν λόγω ανακοίνωση φιλοξενείται σε άρθρο του Γαλλικού Πρακτορείου όπου γίνεται αναφορά σε μια σειρά ατυχημάτων που σημειώθηκαν στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια.

Τα υπεραστικά τρένα της Ελλάδας πέρασαν υπό ιδιωτική διαχείριση το 2017, όταν η ιταλική δημόσια εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane (FS) απέκτησε το δίκτυο, αλλά η κρατική εταιρεία ΟΣΕ κατέχει τις γραμμές, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο.

Σε ανακοίνωσή της η FS ανέφερε ότι η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς και την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.




Τεράστιο σκάνδαλο για την τραγωδία στα Τέμπη: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κυβερνητική απόφαση δεν αποζημιώνει τους επιβάτες!

Η τραγωδία στα Τέμπη έχει κυβερνητική «σφραγίδα» διαρκείας και όχι μόνο, φυσικά, για την τωρινή της σύνθεση, αλλά εδώ και δεκαετίες, ωστόσο με διάταξή της έχει γίνει εξαίρεση των αποζημιώσεων των επιβατών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Συγκεκριμένα, υπουργική απόφαση του Δεκεμβρίου του 2019, δηλαδή της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, που φέρει ημερομηνία 27/12/2019 και την υπογραφή τού τότε υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, εξαιρεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ – και μάλιστα, για πέντε χρόνια, ως το 2024, όπως και οι δύο προηγούμενες που υπεγράφησαν το 2009 και το 2014 – από το να αποζημιώνει χρηματικά επιβάτες όταν παραβιάζονται βασικά δικαιώματά τους.

Η απόφαση αυτή, ουσιαστικά, αξιοποίησε τη δυνατότητα που δίνει σε κάθε κράτος – μέλος ο ευρωπαϊκός Κανονισμός 1371/2007 για «τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών», να χορηγεί εξαιρέσεις επί συγκεκριμένων άρθρων για τις αποζημιώσεις επιβατών για ορισμένο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, οι εξαιρέσεις αφορούν στα εξής άρθρα του Κανονισμού: Άρθρο 10 Συστήματα ταξιδιωτικών πληροφοριών και κρατήσεων, Άρθρο 13 Προκαταβολές, Άρθρο 15 Ευθύνη για καθυστερήσεις, απώλειες ανταπόκρισης και ακυρώσεις, Άρθρο 16 Επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση, Άρθρο 17 Αποζημίωση κομίστρου, Άρθρο 18 Συνδρομή.

Τι συμβαίνει αν τραυματιστεί ή πεθάνει ένας επιβάτης

Σύμφωνα με τη διάταξη, η εξαίρεση αυτή δεν αφορά μόνο καθυστερήσεις δρομολογίων και άλλα τέτοια προβλήματα. Κι αυτό, επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2019 έχει εξαιρεθεί, για παράδειγμα, από την υποχρέωση που ορίζει ο ευρωπαϊκός κανονισμός ότι ένας επιβάτης, «χωρίς απώλεια του δικαιώματος μεταφοράς, μπορεί να ζητήσει αποζημίωση για καθυστερήσεις από σιδηροδρομική επιχείρηση, εάν αντιμετωπίζει καθυστέρηση για τη διαδρομή από τον τόπο αναχώρησης έως τον τόπο προορισμού» (αρ.17), αλλά ακόμη και από την υποχρέωση σύμφωνα με την οποία «εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία» (αρ. 13).