ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι θα ισχύει με τα σχολεία κατά το τριήμερο εθνικό πένθος

Όλες οι ρυθμίσεις

Σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου παιδείας κανονικά θα λειτουργήσουν τα σχολεία κατά το τριήμερο του εθνικού πένθους για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 40 ανθρώπους. Κατά τη διάρκεια του εθνικού πένθους, στα σχολεία, δε θα πραγματοποιηθούν εορταστικές ή άλλες εκδηλώσεις.

AD: mytest

Τι προβλέπει το τριήμερο εθνικό πένθος

Τριήμερο εθνικό πένθος κηρύχθηκε στην χώρα με απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη μετά το φρικτό δυστύχημα που προκλήθηκε από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Το Εθνικό πένθος είναι όρος που περιγράφει την ένδειξη πένθους που προέρχεται από την θλίψη και λύπη για κάποιο δυστυχές γεγονός και κηρύσσεται επισήμως από τις κυβερνήσεις κρατών.

Πότε κηρύσσεται

Μπορεί να προέλθει από τον θάνατο πολλών ανθρώπων έπειτα από μια φυσική καταστροφή, ένα τρομοκρατικό χτύπημα ή κάποιο άλλο δυστυχές γεγονός, όπως επίσης και από το γεγονός θανάτου ενός ιδιαίτερα σημαντικού ανθρώπου για ένα έθνος ή λαό. Χαρακτηρίζεται από πένθος που επιφέρει και μνημονικές δραστηριότητες που παρατηρούνται στην πλειοψηφία του πληθυσμού μιας χώρας.

Κατά την διάρκεια του σε ορισμένες περιπτώσεις αποφασίζεται το κλείσιμο δημοσίων υπηρεσιών και σχολείων, η ανάρτηση των σημαιών μεσίστια και άλλες συμβολικές κινήσεις. Παρόμοια εκδήλωση πένθους μικρότερης διάρκειας είναι η τήρηση ενός λεπτού σιγής σε διάφορες συναθροίσεις και συγκεντρώσεις κόσμου.

Μόλις 7 φορές έχει κηρυχθεί τριήμερο εθνικό πένθος

Η Ελληνική Δημοκρατία έχει κηρύξει τριήμερο εθνικό πένθος μόλις 7 φορές:

  • τον Ιούλιο του 1996 κηρύχθηκε τριήμερο δημόσιο πένθος μετά την αποδημία του Παρθενίου Γ΄ Αλεξανδρείας
    το καλοκαίρι του 2007 για τις εκτενείς πυρκαγιές που έπληξαν την χώρα σε πολλά μέρη της, με την Ηλεία να δέχεται την μεγαλύτερη καταστροφή και οι οποίες επέφεραν τον θάνατο τουλάχιστον 63 ανθρώπων, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος
  • τον Ιούλιο του 2018, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος έπειτα από τις ιδιαίτερα καταστροφικές πυρκαγιές της Αττικής που εκδηλώθηκαν στο Δυτικό και Ανατολικό τμήμα της και επέφεραν την απώλεια δεκάδων ανθρώπων στο δεύτερο, με περιοχή με τους περισσότερους θανάτους και πληγέντες το Μάτι
    τριήμερο εθνικό πένθος (6, 7, 8 Σεπτεμβρίου 2021), έπειτα από τον θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη την Πέμπτη, 2 Σεπτεμβρίου του 2021
  • τριήμερο δημόσιο πένθος (27, 28, 29 Δεκεμβρίου 2021), έπειτα από τον θάνατο του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Καρόλου Παπούλια
    τριήμερο δημόσιο πένθος(3, 4, 5 Φεβρουαρίου 2022), έπειτα από τον θάνατο του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Χρήστου Σαρτζετάκη
  • τριήμερο εθνικό πένθος (1, 2, 3 Μαρτίου 2023) , έπειτα από την τραγωδία της σύγκρουσης των 2 τραίνων στα Τέμπη

(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Όλες οι φορές που κηρύχθηκε εθνικό πένθος

  • τον Μάρτιο του 1994 έπειτα από τον θάνατο της Μελίνας Μερκούρη κηρύχθηκε εθνικό πένθος,
  • τον Ιούνιο του 1996, μετά τον θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου, κηρύχθηκε τετραήμερο δημόσιο πένθος
  • τον Ιούλιο του 1996 κηρύχθηκε τριήμερο δημόσιο πένθος μετά την αποδημία του Παρθενίου Γ΄ Αλεξανδρείας
  • τον Απρίλιο του 1998 κηρύχθηκε εθνικό πένθος για τον θάνατο του Κωνσταντίνου Καραμανλή,
  • τον Απρίλιο του 1998 κηρύχθηκε τετραήμερο δημόσιο πένθος μετά την αποδημία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Σεραφείμ
  • Επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001: η 14η Σεπτεμβρίου κηρύσσεται ημέρα εθνικού πένθους,
    Θάνατος του Πατριάρχη Αλεξανδρείας Πέτρου Ζ΄ (11/9/2004): 3 ημέρες δημόσιου πένθου
  • Δυστύχημα της Helios το 2005: Η 16η Αυγούστου κηρύσσεται ημέρα δημόσιου πένθους (ή εθνικού) πένθους,
    το καλοκαίρι του 2007 για τις εκτενείς πυρκαγιές που έπληξαν την χώρα σε πολλά μέρη της, με την Ηλεία να δέχεται την μεγαλύτερη καταστροφή και οι οποίες επέφεραν τον θάνατο τουλάχιστον 63 ανθρώπων, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος,
  • τον Ιανουάριο του 2008, κηρύχθηκε τετραήμερο εθνικό πένθος για τον θάνατο του Μακαριστού Αρχιεπίσκοπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλου,
    τον Μάιο του 2017, 4 ημέρες δημόσιου πένθους μετά τον θάνατο του πρώην πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη,
  • τον Νοέμβριο του 2017 για τις φονικές πλημμύρες της Δυτικής Αττικής που στην κόστισαν την ζωή σε 23 ανθρώπους στην Μάνδρα,
  • τον Ιούλιο του 2018, κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος έπειτα από τις ιδιαίτερα καταστροφικές πυρκαγιές της Αττικής που εκδηλώθηκαν στο Δυτικό και Ανατολικό τμήμα της και επέφεραν την απώλεια δεκάδων ανθρώπων στο δεύτερο, με περιοχή με τους περισσότερους θανάτους και πληγέντες το Μάτι,
  • τριήμερο εθνικό πένθος (6, 7, 8 Σεπτεμβρίου 2021), έπειτα από τον θάνατο του Μίκη Θεοδωράκη την Πέμπτη, 2 Σεπτεμβρίου του 2021.
  • στις 27 Οκτωβρίου 2021, την ημέρα της κηδείας της Φώφης Γεννηματά, Προέδρου του ΚΙΝΑΛ.
    τριήμερο δημόσιο πένθος (27, 28, 29 Δεκεμβρίου 2021), έπειτα από τον θάνατο του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Καρόλου Παπούλια.
  • τριήμερο δημόσιο πένθος(3, 4, 5 Φεβρουαρίου 2022), έπειτα από τον θάνατο του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Χρήστου Σαρτζετάκη.
  • τριήμερο εθνικό πένθος (1, 2, 3 Μαρτίου 2023) , έπειτα από την τραγωδία της σύγκρουσης των 2 τραίνων στα Τέμπη.

Τραγωδία στα Τέμπη: «Ήταν το πρώτο του πόστο…» – Τι λένε συνάδελφοι του σταθμάρχη

Πρώην εργαζόμενος του ΟΣΕ, ο οποίος έφυγε το 2010 με τον νόμο Ρέππα και επανήλθε πρόσφατα, φαίνεται να είναι ο σταθμάρχης που είχε βάρδια χθες το βράδυ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας. Υπενθυμίζεται, ότι νωρίτερα παραιτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Σύμφωνα με τον Νίκο Κιουτσούκη, εργαζόμενος Hellenic Train και γενικό γραμματέα ΓΣΕΕ, «είναι εκπαιδευμένος σταθμάρχης όπως όλο το υπόλοιπο προσωπικό που προσλαμβάνεται. Εκπαιδεύονται ανά 6μηνο».

Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Κιουτσούκης, «είναι το πρώτο πόστο που ανέλαβε».

Όπως είπε ο συνδικαλιστής, ο Οργανισμός χρειάζεται προσωπικό, καθώς είναι υποστελεχομένος.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Νίκο Ευαγγελάτο, υπήρξε ένταση στον αέρα μεταξύ των δύο.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη «από το 2000 δεν έχει τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά, το σύστημα σηματοδότησης για τα τρένα. Είναι πολλές οι καταγγελίες μας».




Τέμπη: «Ο σταθμάρχης παραδέχτηκε το λάθος του μπροστά μας»

Ο συνάδελφος του 60χρονου σταθμάρχη που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη μίλησε ζωντανά στο T-live το μεσημέρι της Τετάρτης 1/3.

«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όμως όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μία χαρά λειτούργησαν.

Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;» είπε αρχικά ο συνάδελφος του σταθμάρχη.

Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ για χρόνια, έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης, ενώ υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και τρεις μήνες πρακτική.

Ο συνάδελφος του σταθμάρχη περιέγραψε μία μία τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο 60χρονος συνάδελφός του πριν από τη μοιραία σύγκρουση.




Πρώην εργαζόμενος του ΟΣΕ, ο οποίος έφυγε το 2010 με τον νόμο Ρέππα και επανήλθε πρόσφατα, φαίνεται να είναι ο σταθμάρχης που είχε βάρδια χθες το βράδυ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας. Υπενθυμίζεται, ότι νωρίτερα παραιτήθηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Σύμφωνα με τον Νίκο Κιουτσούκη, εργαζόμενος Hellenic Train και γενικό γραμματέα ΓΣΕΕ, «είναι εκπαιδευμένος σταθμάρχης όπως όλο το υπόλοιπο προσωπικό που προσλαμβάνεται. Εκπαιδεύονται ανά 6μηνο».

Ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Κιουτσούκης, «είναι το πρώτο πόστο που ανέλαβε».

Όπως είπε ο συνδικαλιστής, ο Οργανισμός χρειάζεται προσωπικό, καθώς είναι υποστελεχομένος.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τον Νίκο Ευαγγελάτο, υπήρξε ένταση στον αέρα μεταξύ των δύο.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη «από το 2000 δεν έχει τοποθετηθεί 23 χρόνια μετά, το σύστημα σηματοδότησης για τα τρένα. Είναι πολλές οι καταγγελίες μας».




Τέμπη: «Ο σταθμάρχης παραδέχτηκε το λάθος του μπροστά μας»

Ο συνάδελφος του 60χρονου σταθμάρχη που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη μίλησε ζωντανά στο T-live το μεσημέρι της Τετάρτης 1/3.

«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όμως όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μία χαρά λειτούργησαν.

Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;» είπε αρχικά ο συνάδελφος του σταθμάρχη.

Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ για χρόνια, έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης, ενώ υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και τρεις μήνες πρακτική.

Ο συνάδελφος του σταθμάρχη περιέγραψε μία μία τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο 60χρονος συνάδελφός του πριν από τη μοιραία σύγκρουση.