Πανελλήνιες 2024: Οι απαντήσεις σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική

Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες τα θέματα
Με μαθήματα Προσανατολισμού συνεχίστηκαν σήμερα, Πέμπτη 6 Ιουνίου, οι Πανελλήνιες Εξετάσεις 2024, για τους αποφοίτους των ΓΕΛ. Με την ευκαιρία δείτε Πανελλήνιες 2024: Αυτά είναι τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική
Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν ειδικότερα σε: Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Χημεία: Θέματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας, τα θέματα Α και Β της Χημείας ήταν χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες, με μικρή προσοχή ωστόσο στις λεπτομέρειες των αιτιολογήσεων του δεύτερου θέματος. Το θέμα Γ είχε αναμενόμενα ερωτήματα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Οι απαντήσεις των θεμάτων Δ1 και Δ2 ήταν μεγάλης έκτασης, ενώ με ελάχιστη δυσκολία το Δ3, όπου χρειαζόταν μικρή προσοχή.
Λατινικά: Σαφή και ξεκάθαρα τα θέματα
Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 19 και 42 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα.
Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού – Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές αφού περιοριζόταν στις πρώτες δέκα σελίδες.
Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε στα περσινά φυσιολογικά επίπεδα. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση.
Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ήταν μια εύκολη μετατροπή από παθητική σε ενεργητική σύνταξη. Η Δ2β εμπεριείχε έκπληξη αφού δεν έχει ξαναζητηθεί σε τέτοιες εξετάσεις.
Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.
Πληροφορική: Σαφείς εκφωνήσεις, χωρίς παγίδες τα θέματα
Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής δεν δυσκόλεψαν έναν προετοιμασμένο μαθητή που έχει κατανοήσει την ύλη. Δεν έκρυβαν παγίδες και εξέταζαν ικανοποιητικά την ύλη. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να απαντήσουν τα θέματα ήταν ικανοποιητικός και οι εκφωνήσεις σαφείς. Ηταν παρόμοιας δυσκολίας με τα θέματα των δύο τελευταίων χρόνων. Είχε ερωτήματα τα οποία εξέταζαν και τον βαθμό της κατανόησης της ύλης από τους μαθητές.
Αναλυτικότερα:
Θέμα Α. Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β. Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Το Β4 είναι ένα ερώτημα το οποίο εξετάζει το επίπεδο κατανόησης της ύλης των υποπρογραμμάτων από τους μαθητές.
Θέμα Γ. Πρόγραμμα με δομή επανάληψης. Τα ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ. Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων και κλήση ενός υποπρογράμματος με κατανοητή εκφώνηση.