Γιατί πρέπει να βάζουμε νερό στο ουίσκι;

Εσείς γνωρίζετε τον λόγο;
Πολλοί πίνουν το ουίσκι τους σκέτο ενώ άλλοι επιλέγουν να βάλουν νερό! Ποιο είναι όμως το καλύτερο; Γιατί πρέπει να βάζουμε νερό στο ουίσκι;
Είναι και εκείνοι που βάζουν coca-cola κάτι που δεν είναι και πολύ καλό!
Σύμφωνα με έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο ερευνητικό περιοδικό “Scientific Reports”, το νερό στο ουίσκι είναι η καλύτερη επιλογή που μπορούμε να κάνουμε. “Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι έτσι έχει καλύτερη γεύση”, δήλωσε ο χημικός Björn Karlsson, επικεφαλής της έρευνας. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι λίγο ακόμη «νέρωμα» του ουίσκι, πέρα από αυτό που έχει γίνει κατά την εμφιάλωσή του, βελτιώνει τη γεύση του.
Η προσθήκη νερού -σε σημείο που η περιεκτικότητα του ουίσκι να πέφτει στο 25% έως 27%- φαίνεται πως διευκολύνει τη συγκέντρωση στην επιφάνεια του ποτού των γευστικών ουσιών που το βοηθούν να απελευθερώνει ένα πλούσιο μείγμα αρωμάτων. Άλλωστε, η βρετανική λέξη «ουίσκι » (whiskey) προέρχεται από την κελτική γαελική λέξη «uisge» που σημαίνει «νερό».Δεν υπάρχει ωστόσο ακριβής συνταγή για το πόσο νερό βελτιστοποιεί τη γεύση του ουίσκι, σύμφωνα με τον Karlsson.
Την ίδια άποψη φαίνεται να έχει και ο bartender του Spiti cocktail bar στο Χαλάνδρι, Σίμος Ταγαράς, ο οποίος υποστηρίζει πως μερικές σταγόνες νερού στο ποτό μπορούν να σταματήσουν την ιδιότητα του αλκοόλ να “καίει-παραλύει” τους θύλακες της μύτης και της γλώσσας που σχετίζονται με την όσφρηση και τη γεύση αντίστοιχα. “Η προσθήκη νερού προκαλεί διάσπαση των αμινοξέων δημιουργώντας μία μικρή χημική αντίδραση όπου απελευθερώνει νέες χημικές ενώσεις που ονομάζονται εστέρες, δηλαδή αρώματα”, λέει χαρακτηριστικά.
Δεν φαντάζεστε πόσα λεφτά πουλήθηκε αυτό το ουίσκι!
Μια φιάλη με σκωτσέζικο ουίσκι millésime του 1926 πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s στη Νέα Υόρκη αντί 843.200 δολαρίων, τιμή πολύ υψηλή η οποία όμως δεν ξεπερνά αυτήν στην οποία που πωλήθηκε στις αρχές Οκτωβρίου μια φιάλη ουίσκι, δηλαδή 1,12 εκατομμύριο δολάρια.
Πρόκειται για ουίσκι που εμφιαλώθηκε το 1986 από τον σκωτσέζικο οίκο The Macallan μετά την παλαίωσή του σε δρύινο βαρέλι επί 60 χρόνια. Σε αντίθεση με το κρασί, το ουίσκι σταματά να ωριμάζει μόλις εμφιαλωθεί.
Ο οίκος The Macallan ιδρύθηκε το 1924. Το αποστακτήριό του που βρίσκεται στο Κρεγκλάχι της βόρειας Σκωτίας έχει παράξει μόλις 40 φιάλες The Macallan millésime του 1926 με 60 χρόνια ωρίμανσης. Ανάμεσα σε αυτά, 12 έχουν ετικέτα που επιμελήθηκε ο Πίτερ Μπλέικ, ο οποίος συγκεκριμένα έκανε το εξώφυλλο του άλμπουμ “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” (1967) των Beatles. Μια από τις 12 αυτές φιάλες πωλήθηκε στη δημοπρασία του Σόθμπις.
Πριν από τη δημοπρασία, τρεις φιάλες The Macallan του 1926 είχαν πωληθεί σε δημοπρασία τους τελευταίους έξι μήνες αντί ενός και πλέον εκατομμυρίου δολαρίων η καθεμιά. Στα μέσα Μαΐου, στο Χονγκ Κονγκ, μια φιάλη με την ετικέτα του Πίτερ Μπλέικ πωλήθηκε αντί 1,01 εκατομμυρίου δολαρίων. Την ίδια μέρα, μια φιάλη της οποίας την ετικέτα σχεδίασε ο ιταλός καλλιτέχνης Βαλέριο Αντάμι πουλήθηκε αντί 1,1 εκατομμυρίου δολαρίων.
Στις αρχές Οκτωβρίου, μια άλλη φιάλη με ετικέτα “Valerio Adami” κατέρριψε ένα νέο ρεκόρ στα 1,12 εκατομμύριο δολάρια σε δημοπρασία στο Εδιμβούργο του οίκου Bonhams. Οι δημοπρασίες επωφελούνται σήμερα από την αυξανόμενη δημοτικότητα του ουίσκι, το οποίο πλέον καταναλώνεται παγκοσμίως και είναι όλο και πιο περιζήτητο στην Ασία.