Κουίζ για την παλιά Αθήνα: Αναγνωρίζεις την πλατεία; Σίγουρα έχεις περάσει πολλές φορές από εκεί

Εσύ την κατάλαβες;
Μα πόσο έχει αλλάξει αυτή η πόλη; Δε μπορείς ούτε καν να διανοηθείς ότι κάποτε δεν υπήρχαν όλα αυτά τα μεγάλα κτήρια, οι λεωφόροι και ο κόσμος που χύνεται σήμερα στις στάσεις των μετρό. Με την ευκαιρία δείτε άλλο ένα κουίζ για παλιά Αθήνα
Πως άραγε να ήταν η ζωή τότε; Πως ήταν οι πλατείες, τα καφέ ή οι συγκοινωνίες; Βλέποντας παλιές φωτογραφίες αντικρίζουμε μια Αθήνα εντελώς διαφορετική. Πόση αλλαγή έχει υποστεί αυτό το κορίτσι; Ούτε που μας πέρασε από το μυαλό ότι αυτή η πλατεία βρίσκεται σε αυτήν την περιοχή! Πόσο μα πόσο έχει αλλάξει; Εσείς μπορείτε να την καταλάβετε;
Κουίζ για την παλιά Αθήνα: Αναγνωρίζετε την πλατεία; Έχεις περάσει 100% από εκεί
Συντάγματος
Ομόνοιας
Κάνιγγος
Η απάντηση στο κουίζ για την παλιά Αθήνα
Στην φωτογραφία που έχει τραβηχτεί την δεκαετία του 1955 από τον Δημήτρη Χαρισιάδη βλέπετε την πλατεία Ομονοίας. Ο απέναντι δρόμος είναι η Αγίου Κωνσταντίνου.
Το 1832, η Διοικητική Επιτροπή της Ελλάδος ανέθεσε στους αρχιτέκτονες Έντουαρτ Σάουμπερτ και Σταμάτη Κλεάνθη την χωροταξία της νέας πόλης των Αθηνών. Το 1833, τα πρώτα σχέδια προέβλεπαν την ανέγερση του βασιλικού παλατιού, καθώς και υπουργικών κτιρίων, στη θέση της σημερινής πλατείας. Ωστόσο το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν είχε θετική κατάληξη.
Το 1834, ο Λέο φον Κλέντσε, επαναχρησιμοποιώντας τα σχέδια των Σάουμπερτ και Κλεάνθη, εξέτασε το ενδεχόμενο ανέγερσης του Καθεδρικού Ναού των Αθηνών στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Από την πλευρά του, ο Γερμανός αρχιτέκτονας Λούντβιχ Λάνγκε αντιπρότεινε σχέδια του ιδίου για την ανέγερση επιβλητικής εκκλησίας αφιερωμένης στο Σωτήρα. Το υπέρογκο ποσό, όμως, που χρειαζόταν για την κατασκευή της οδήγησε στην ματαίωση του εγχειρήματος.
Η πλατεία η οποία χωροθετήθηκε το 1846 έλαβε την ονομασία Πλατεία Ανακτόρων και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Πλατεία Όθωνος. Μετά την εκθρόνιση του βασιλιά Όθωνα το 1862 ονομάστηκε Πλατεία Ομονοίας.
Εν αντιθέσει με την Πλατεία Συντάγματος, η οποία καθιερώθηκε από τη δημιουργία της, κιόλας, ως κεντρικό σημείο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, οι ψυχαγωγικής φύσεως χρήσεις της Πλατείας Ομονοίας έγιναν ευρύτερα γνωστές μόνον στα τέλη του 19ου αιώνα.
Η περιοχή συνδέθηκε για πρώτη φορά με το δίκτυο αποχέτευσης της πόλης το 1866, ενώ το τραμ ξεκίνησε να εξυπηρετεί την πλατεία το 1882. Το 1895, η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Πειραιά και Θησείου επεκτάθηκε έως την Ομόνοια μέσω υπόγειας σήραγγας.
Με σημείο εκκίνησης το 1904, οι ατμοκίνητες αμαξοστοιχίες αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρικές αμαξοστοιχίες. Η πλατεία ασφαλτοστρώθηκε κατά τη διάρκεια του 1905, ενώ συνδέθηκε με το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικού φωτισμού το 1910.