Γιωργος Νταλάρας: Αυτό είναι το πραγματικό του επώνυμο – Οι επικές κόντρες του από τον Ρέμο και τον Αργυρό μέχρι… τους Πανούση, Βίσση, Λαζόπουλο, Καφετζόπουλο, Αγγελάκα

Το μοναδικό "ταλέντο" του Γιώργου Νταλάρα στο να ανοίγει "µέτωπα"
Σάλος έχει προκληθεί το τελευταίο διάστημε με τον Γιώργο Νταλάρα και την “επίθεση” που έκανε μέσα απο δηλώσεις τους προς τους δημοσιογράφους καθώς αφορμή στάθηκε το “πέσιμο” για να πάρουν μία δηλωσή του με αφορμή όσα είχε πει για τις διαφημίσεις που κάνουν οι τραγουδιστές και συγκεκριμένα τα “πυρά” του είχε δεχτεί ο Κωνσταντίνος Αργυρός.
Ποιος είναι όμως ο Γιώργος Νταλάρας που πέρα από ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες τραγουδιστές έχει και το “ταλέντο” όλα αυτά τα χρόνια της πορείας του να ανοίγει και “μέτωπα”.
Ο Γιώργος Νταλάρας είναι Έλληνας τραγουδιστής και μουσικός. Οι πρώτες του μνήμες είναι στενά δεμένες με τις βασικές μορφές της ελληνικής μουσικής, δημοτικό, σμυρναίικο, ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι. Τα είδη αυτά τον επηρέασαν κι ως καλλιτέχνη στη δισκογραφία και τις συναυλίες του. Παράλληλα, έχει ερμηνεύσει και πολλά άλλα είδη, όπως βυζαντινούς ύμνους, λυρικά, σύγχρονα έντεχνα, ποπ, ροκ, λάτιν, όπερα, συμφωνικά έργα, κ.α.
Πάμε, όμως, να μάθουμε όσα δε γνωρίζαμε για τον Γιώργο Νταλάρα:
- Ο Γιώργος Νταλάρας γεννήθηκε στην Κοκκινιά του Πειραιά, στις 29 Σεπτεμβρίου 1949
- Είναι 74 ετών
- Ανήκει στο ζώδιο του Ζυγού
- Είναι παντρεμένος με την Άννα Νταλάρα από το 1982 και έχουν μια κόρη, τη Γεωργιάννα
- Τον Οκτώβριο του 2006 ανακηρύχθηκε Πρεσβευτής Καλής Θέλησης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
- Κατάγεται από οικογένεια μουσικών και είναι γιος του Λουκά Νταράλα
- Έχει εμφανιστεί στα σημαντικότερα θέατρα και μεγαλύτερους συναυλιακούς χώρους παγκοσμίως, ενώ συνεργάστηκε με πολλές από τις σημαντικότερες συμφωνικές ορχήστρες του κόσμου
- Έχει πραγματοποιήσει συνεργασίες με τους περισσότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες και εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής
- Έχει λάβει τιμητικά την κυπριακή υπηκοότητα
- Ξεκίνησε το 1965 σε ηλικία 16 χρονών, παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας στο πάλκο “Στου Στελλάκη”, με τον βετεράνο Στέλιο Περπινιάδη και τον γιο του Βαγγέλη στο Χαϊδάρι
- Ο Βαγγέλης Περπινιάδης, φίλος του πατέρα του Λουκά Νταράλα, βλέποντας τα φωνητικά χαρίσματα του έφηβου ακόμα Γιώργου, προσπάθησε να τον βοηθήσει να μπει στην δισκογραφία. Του έγραψε μάλιστα και δύο τραγούδια και του πρότεινε να τα ηχογραφήσουν σ΄ ένα στούντιο στα Εξάρχεια
Ο 17χρονος Γ. Νταλάρας καθώς πηγαίνει στο στούντιο την ημέρα που θα ηχογραφούσαν τα τραγούδια, δύο άρματα μάχης είχαν σταθμεύσει προς το μέρος της Στουρνάρη. Προς την άλλη κατεύθυνση επικρατούσε η ίδια εικόνα. Ήταν Παρασκευή 21 Απριλίου 1967, η ημέρα που η στρατιωτική χούντα κατέλαβε την εξουσία, γεμίζοντας το κέντρο της Αθήνας με τανκς. Έτσι λοιπόν δεν κατάφερε να πάει στο στούντιο. Η ηχογράφηση ματαιώθηκε και δεν γράφτηκαν ποτέ αυτά τα τραγούδια.
- Από την αυτοβιογραφία του Βαγγέλη Περπινιάδη μαθαίνουμε ότι αυτά τα δύο τραγούδια ήταν το “Μπροστά στα σκαλοπάτια σου” ένα κανταδορίστικο χασάπικο και το “Πάντα σε φίλους πίστευα”, ένα ζεϊμπέκικο
- Πέντε μήνες αργότερα ηχογραφεί το πρώτο του τραγούδι από την εταιρία “Αυλός” του Γ. Περγαντή
- Ο ιστότοπός του είναι http://www.georgedalaras.com
- To Instagram του είναι dalaras_george_official
Η εμφάνισή του στο “Σπίτι με το Mega”
Την περίοδο της καραντίνας, ο Γιώργος Νταλάρας βρέθηκε καλεσμένος στην μουσική εκπομπή του Mega, “Σπίτι με το Mega”. H εν λόγω συναυλία του σημείωσε υψηλή τηλεθέαση και στο youtube, τα βίντεο με την εμφάνισή του συγκέντρωσαν χιλιάδες προβολές. Μάλιστα, ο επιτυχημένος καλλιτέχνης θα μας κρατήσει συντροφιά και απόψε, μέσα από τη μουσική εκπομπή, στις 23:20 για να μας ταξιδέψει με τη φωνή του ερμηνεύοντας τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη.
Το πραγματικό του επώνυμο
Όπως έχει παραδεχτεί και ο ίδιος, το όνομα του πατέρα του διευκόλυνε σημαντικά τα πρώτα του βήματα και του άνοιξε πόρτες. Άρχισε να εμφανίζεται σε διάφορα λαϊκά μαγαζιά παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας με ονόματα όπως την Καίτη Γκρέυ, τον Νίκο Καλλέργη και άλλους.
Λίγο αργότερα, ο Σπύρος Ζαγοραίος, αδελφικός φίλος του πατέρα του, καλεί το Μάκη Μάτσα στο μαγαζί του στην Πλάκα για να ακούσει τον Νταλάρα. Ο Μάτσας ενθουσιάζεται και ο Γιώργος υπογράφει την ίδια εβδομάδα το πρώτο του συμβόλαιο συνεργασίας στην “ΜΙΝΟΣ”. Ένα συμβόλαιο και μία συνεργασία που κράτησε από το 1968 έως το 2005. Φαίνεται, όμως, πως ήθελε να διαφοροποιηθεί από τον πατέρα του και έτσι άλλαξε το επίθετό του από “Νταράλας” σε “Νταλάρας”.
Οι επικές κόντρες του από τον Ρέμο και τον Αργυρό μέχρι… τους Πανούση, Βίσση, Λαζόπουλο, Καφετζόπουλο, Αγγελάκα
O Γιώργος Νταλάρας είναι χαρισµατικός. Ουδείς το αρνείται. Εχει όµως και ένα άλλο ταλέντο: ειδικότητα στο να ανοίγει µέτωπα. Με σκληρούς υπαινιγµούς ή ευθέως, ξεσηκώνει θύελλα αντιδράσεων. Και κάπως έτσι, η µπάλα πήρε τελευταία τον Κωνσταντίνο Αργυρό και τον Αντώνη Ρέµο.
«Η καλή φωνή είναι πάντα καλή φωνή. Για σκέψου ότι το παιδί βγαίνει στη δουλειά σήµερα και λέει ‘‘θέλω να γίνω σαν τον Ρέµο, σαν τον Αργυρό’’. ∆εν έχει το ίδιο στίγµα ο Καζαντζίδης και ο Μπιθικώτσης µε το στίγµα που ενδεχοµένως θα αφήσει ο Ρέµος. Αλλος τραγουδιστής ο Ρέµος, άλλος ο Μπιθικώτσης», είπε στο «Χαµογέλα και πάλι», προσθέτοντας: «Εχουµε ανθρώπους στον χώρο της µουσικής που εκµεταλλεύονται τη σχέση τους µε το τραγούδι και κάνουν διαφηµίσεις µε µπιφτέκια και λουκάνικα. Ντροπή σου, αδερφέ, κάνε κάτι άλλο. Είναι στα όρια του ‘‘καραγκιοζιλικίου’’», είπε, µε αιχµές για τον Αργυρό που διαφήµιζε fast food.
Βέβαια, εδώ να επισηµάνουµε πως µε τον Ρέµο το 2004 είχαν επιχειρήσει να συνεργαστούν και το «γλυκό» δεν «έδεσε». «∆εν µου πέτυχε αυτό. Οταν τραγουδάει ο ένας και υπάρχει µια αυστηρότητα και όταν τραγουδάει ο άλλος και πλακώνουν τα λουλούδια και τα τραπέζια, ήταν αταίριαστο», είχε πει ο Νταλάρας, µε τον Ρέµο να λέει στη συνέχεια: «Προσπάθησε να ενσωµατωθεί και να βιώσει ένα κοµµάτι της κοινωνίας που το είχε ξεχάσει. Ισως έχει ξεχάσει ότι ξεκίνησε από τα πολύ λαϊκά στρώµατα της κοινωνίας. Αλλά δεν του βγήκε, γιατί δεν το πίστεψε».
Ο «Τζιµάκος» και οι άλλοι
Μπαίνοντας στη χρονοµηχανή, βλέπουµε πολλά ακόµη ονόµατα. Η κόντρα µε τον Τζίµη Πανούση (που όλοι αποκαλούσαν «Τζιµάκο») ξεκίνησε το ’97, όταν ο δεύτερος σε µουσική του παράσταση εµφάνιζε τον Γιώργο Νταλάρα να τραγουδά και µε ειδική µίξη εικόνας έδειχνε να τρέχουν χρήµατα από το στόµα του, ενώ ο δεύτερος έκανε φιλανθρωπικές συναυλίες.
Εξαλλος ο Νταλάρας κινήθηκε νοµικά εναντίον του Πανούση. Τον Μάιο του 2002, που εκδικαζόταν η υπόθεση, ο Πανούσης δήλωνε: «Ηρθε σπίτι µου και απειλούσε τη σύζυγό µου ότι εάν δεν του δίναµε το επίµαχο βιντεοκλίπ, θα µας έκαιγε το σπίτι».
Η κόντρα κράτησε µέχρι τέλους, µε τον Νταλάρα, όταν έφυγε ο Πανούσης από τη ζωή, το 2018, να λέει: «Εφυγε ένας νέος, ταλαντούχος άνθρωπος. Οι αντιθέσεις που είχα µαζί του µε κάνουν να λυπάµαι ακόµα πιο βαθιά. Μπροστά στη ζωή και στον θάνατο όλα γίνονται ασήµαντα. Καλό σου ταξίδι». Το 2000 το Τριµελές Πληµµελειοδικείο Αθηνών πάντως θεώρησε υπερβολική την κατηγορία της συκοφαντικής δυσφήµησης και τη µετέτρεψε σε απλή εξύβριση κατ’ εξακολούθηση, καταδικάζοντας τον Πανούση σε φυλάκιση πέντε µηνών µε τριετή αναστολή.
Την απόφαση επικύρωσε και το Τριµελές Εφετείο Αθηνών, το 2002. Μιλώντας για την υπόθεση, ο Τζίµης Πανούσης είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οχι, ένα πτώµα δεν το κλοτσάς». Στην κόντρα «κόλλησε» και ο Αντώνης Καφετζόπουλος, υπερασπιζόµενος τον Πανούση. Αποτέλεσµα: το 2005, σε παρουσίαση δίσκου του, ο Νταλάρας είπε: «Στο παρελθόν ο Aντώνης Kαφετζόπουλος µε έβριζε, επειδή δεν πήγα σε µια σατιρική εκποµπή του, και έπειτα πήγε να υπερασπιστεί τον Πανούση».
Η δε Αννα Βίσση, µε την οποία όταν ήταν στις αρχές της καριέρας της είχαν σχέση, έχει πει: «Για τον Γιώργο Νταλάρα δεν µπορώ να σας απαντήσω και ξέρετε γιατί; Γιατί δεν τρέφω καλά συναισθήµατα. Σε προσωπικό επίπεδο, όχι σε καλλιτεχνικό. Τον σέβοµαι ως καλλιτέχνη, αλλά έχω προσωπική αντιπάθεια, που δεν φοβάµαι να την πω. ∆εν είµαι αντικειµενική».
Γιώργος Νταλάρας: Η συνέντευξη
Στην ίδια συνέντευξη του 2005, µε την οποία ο Νταλάρας εκφράστηκε σκληρά εναντίον του Καφετζόπουλου, είχε µιλήσει ακραία για τον Λάκη Λαζόπουλο. «O Λαζόπουλος έκανε όλα τα παιδιά να γίνουν γυναίκες, έχουν-δεν έχουν την τάση…», είπε. Ο οποίος Λαζόπουλος, βέβαια, από εκποµπή του τον χαρακτήριζε «ψυχικό ερείπιο». Τον Σεπτέµβριο του 2012 σε συνέντευξη που έδωσε ο τραγουδιστής στο «Down Town» Κύπρου, ερωτώµενος για τις αριστερές καταβολές του δήλωσε: «Αισθάνοµαι συνεχώς ενοχές για τα λεφτά που κέρδισα από τη δουλειά µου και δεν το έκρυψα ποτέ».
«Αγαπητέ, κύριε Νταλάρα, όλοι γνωρίζουν πως οι ενοχές είναι το βασικό ψυχολογικό υπόβαθρο κάθε µεγάλης δηµιουργικής καλλιτεχνικής ψυχής και πως είναι φυσιολογικό όσο ο καλλιτέχνης γιγαντώνεται πνευµατικά να γιγαντώνεται παράλληλα και η υλική του περιουσία, πράγµα που µπορεί να τον οδηγήσει σε ψυχολογικό ηθικό και δηµιουργικό αδιέξοδο. Κρατήστε για σας και την οικογένειά σας το απολύτως απαραίτητο κοµµάτι της περιουσίας σας», του απαντούσε ο Γιάννης Αγγελάκας, θυµωµένος από τις δηλώσεις του. Και µε τον Μανώλη Ρασούλη υπήρξε… διχόνοια. Στις 25 Μαΐου του 1998, ο Ρασούλης τον χαρακτήρισε «κανακάρη των κυκλωµάτων και νέο Φρανκενστάιν µε αγγελικό πρόσωπο».
Αυτή του η δήλωση σηµατοδότησε την έναρξη µιας κόντρας που επρόκειτο να οδηγήσει επίσης σε δικαστική διαµάχη. Μάλιστα, ο Ρασούλης είχε… απειλήσει κάποτε ότι θα γινόταν πολιτικός πρόσφυγας, προκειµένου να αποφύγει τις διώξεις εναντίον του.
Με πληροφορίες: parapolitika.gr, glance.gr