ΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Το σχέδιο για τη νέα µαρίνα Αλίµου: Στην τελική ευθεία η έναρξη των έργων

Θα αναπτυχθούν νέα κτίρια, ένα µπουτίκ ξενοδοχείο και εκτενείς χώροι πρασίνου

Στη µαρίνα Αλίµου, ο όμιλος Ελλάκτωρ προωθεί επένδυση συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, που αφορά τη δημιουργία μιας σειράς χρήσεων τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής. Στα νέα κτίρια θα φιλοξενούνται καταστήματα, εστιατόρια, γραφεία ενοικίασης σκαφών κ.ά.

AD: mytest

Επειτα από τρία χρόνια αδειοδοτικής ωρίμανσης, φαίνεται πως το έργο της ανάπλασης της μαρίνας Αλίμου βρίσκεται κοντά στην αφετηρία, προσθέτοντας έναν ακόμη σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα των νέων επενδύσεων που προωθούνται αυτήν την περίοδο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Η επένδυση προωθείται από τον όμιλο Ελλάκτωρ, μέσω της θυγατρικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων REDS.

Επειτα από τρία χρόνια αδειοδοτικής ωρίµανσης, φαίνεται πως το έργο της ανάπλασης της µαρίνας Αλίµου βρίσκεται κοντά στην αφετηρία, προσθέτοντας έναν ακόµα σηµαντικό κρίκο στην αλυσίδα των νέων επενδύσεων που προωθούνται αυτήν την περίοδο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Η επένδυση προωθείται από τον όµιλο Ελλάκτωρ, µέσω της θυγατρικής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων REDS.

Ο όµιλος Ελλάκτωρ έχει υπογράψει ήδη από τις αρχές του 2021 σχετική σύµβαση παραχώρησης της χρήσης και εκµετάλλευσης της µαρίνας Αλίµου για 40 χρόνια. Ειδικότερα, η σύµβαση έχει υπογραφεί ανάµεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στη θυγατρική τής «Ακτωρ Παραχωρήσεις», «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίµου Α.Ε.». Μετά την απαιτούµενη διαδικασία πολεοδοµικής ωρίµανσης, ο όµιλος κατέθεσε πριν από µερικές µέρες την αίτηση για την έκδοση της οικοδοµικής άδειας για την ανάπλαση της χερσαίας ζώνης της µαρίνας, συνολικής έκτασης 210 στρεµµάτων. Η µαρίνα Αλίµου είναι η µεγαλύτερη των Βαλκανίων και µία από τις ιστορικότερες της χώρας, καθώς εκτός από τη χερσαία ζώνη καλύπτει επίσης θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.µ. και διαθέτει λιµενοβραχίονες µήκους 1.170 µέτρων.

Παράλληλα, φιλοξενεί 1.100 µόνιµες θέσεις σκαφών, εκ των οποίων 50 θέσεις για µεγάλες θαλαµηγούς άνω των 25 µέτρων. Λειτουργεί σύµφωνα µε διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείµασης για περίπου 350 σκάφη. Το µέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 µέτρα.

Στη µαρίνα Αλίµου προωθεί επένδυση συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ, που αφορά τη δηµιουργία µιας σειράς χρήσεων τουρισµού, πολιτισµού και αναψυχής. Με βάση τον σχεδιασµό, προβλέπεται η ανάπτυξη κτιρίων συνολικής επιφάνειας 18.500 τ.µ., ο όγκος των οποίων όµως θα είναι διάσπαρτος σε διάφορα σηµεία της έκτασης, ενώ θα πρόκειται για ισόγεια, µέγιστου ύψους έως 4,5 µέτρων. Οπου προβλέπεται και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 µέτρα. Με δεδοµένο µάλιστα ότι η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψοµετρικά πιο πάνω από τη µαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόµιο κατά µήκος της λεωφόρου θα µπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το µήκος της λεωφόρου, όπως συµβαίνει και σήµερα.

Μεταξύ άλλων, στα νέα κτίρια θα φιλοξενούνται καταστήµατα, γραφεία, εστιατόρια και γραφεία ενοικίασης σκαφών, ενώ στο επίκεντρο της επένδυσης θα βρίσκεται κι ένα σύγχρονο µπουτίκ ξενοδοχείο. Επίσης, προβλέπονται χώροι αναψυχής και άθλησης, ενώ θα χωροθετηθεί και η Πινακοθήκη του Δήµου Αλίµου και το κιόσκι ενηµέρωσης.

Με βάση τα σχετικά σχέδια που παρουσιάζει σήµερα η «Καθημερινή», η παραδοσιακή δοµή των κτιρίων στη µαρίνα θα ανατραπεί, καθώς οι κτιριακοί όγκοι θα διασπαστούν και θα δηµιουργήσουν ενδιάµεσους χώρους πρασίνου που θα συνδέσουν την πόλη µε την προβλήτα. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί µια οπτική συνέχεια της πόλης µε τη θάλασσα. Πολλαπλοί αµφιθεατρικοί χώροι πρασίνου θα διαµορφώσουν ένα ευχάριστο περιβάλλον που θα µπορεί να φιλοξενήσει υπαίθριες εκδηλώσεις.

Παράλληλα, προβλέπονται και εκτενείς χώροι πρασίνου και στεγάστρων, ώστε να παρέχονται οι απαιτούµενες προϋποθέσεις για σκίαση και δροσιά. Οι δε υφιστάµενες φυτεύσεις θα διατηρηθούν και θα εµπλουτιστούν µε νέες σε όλη την έκταση της µαρίνας. Επιπλέον, σε όλα τα ισόγεια κτίρια θα υπάρχει φυτεµένο δώµα, αφενός για την καλύτερη βιοκλιµατική λειτουργία και αφετέρου για τη βελτίωση της οπτικής τους από την πόλη. Στη νέα µαρίνα Αλίµου θα διατηρηθούν οι σηµερινοί κόµβοι εισόδου και εξόδου, ενώ θα προστεθούν και πάνω από 800 θέσεις στάθµευσης.

Η µαρίνα τοποθετείται σε µια εξαιρετική γεωγραφική θέση, νοτιοδυτικά της Αθήνας, µόλις 15 χλµ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλµ. νότια του λιµανιού του Πειραιά και 30 χλµ. από το διεθνές αεροδρόµιο «Ελ. Βενιζέλος», ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαµβάνει τραµ και λεωφορεία.

Ο όµιλος Ελλάκτωρ κατέθεσε πριν από µερικές µέρες την αίτηση για έκδοση της οικοδοµικής άδειας.