Κερδίζει ξανά τη λάμψη της η Αίγλη Ζαππείου: Ανοίγει πλήρως ανανεωμένη μετά από τέσσερα χρόνια

Επιστρέφει σύντομα σε ολοκληρωμένη σύγχρονη μορφή - Πότε θα γίνει το grand opening
Η εμβληματική Αίγλη Ζαππείου, που έχει ιστορία 120 ολόκληρων χρόνων, ετοιμάζεται να επιστρέψει πλήρως ανανεωμένη μετά από τέσσερα χρόνια, όπου ήταν κλειστή από τον Οκτώβριο του 2020.
Σύμφωνα με όσα μεταφέρονται από τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», που επικαλείται πηγές κοντά στην εταιρεία «Γρηγόρης», η αναγεννημένη Αίγλη θα κάνει soft opening μέσα στον Νοέμβριο, προκειμένου να δοκιμαστούν οι επιμέρους λειτουργίες των θεματικών χώρων, ενώ θα ακολουθήσει το grand opening.
Διαβάστε επίσης: Θα ανοίξει η ψυχή σας: 7 + 1 πεζόδρομοι στην Αθήνα για να βολτάρεις- Με θέα Ακρόπολη, ωραίες καφετέριες, πράσινο
Από τις αρχές του καλοκαιριού, ο πρώτος από τους έξι θεματικούς χώρους του συγκροτήματος, το ΑΙΓΛΗ Cinema, ξεκίνησε τη λειτουργία του. Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία της Foodcorp Investments του ομίλου Κοπελούζου και της Γρηγόρης ΑΒΕΕ του Βλάση Γεωργάτου έχει αναλάβει τη διαχείριση του πολυχώρου για τα επόμενα 20 χρόνια.
Το ακίνητο περιλαμβάνει ένα κατάστημα εστίασης συνολικής στεγασμένης επιφανείας 3.301,50 τ.μ., το οποίο αναπτύσσεται σε τέσσερα επίπεδα: στο δεύτερο υπόγειο (251,50 τ.μ.), στο πρώτο υπόγειο (1.628,84 τ.μ.), στο ισόγειο (850,93 τ.μ.) και στον πρώτο όροφο (570,23 τ.μ.). Περιλαμβάνεται επίσης ο θερινός κινηματογράφος Αίγλη, με επιφάνεια 766 τ.μ., μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο, έκτασης 961,30 τ.μ.
Ένα μέρος, η ιστορία της νεότερης Αθήνας
Από το 1904, στα τραπεζάκια της Αίγλης, που περιγραφόταν ως «το πλέον απολαυστικόν κέντρον των Αθηνών» σε διαφημίσεις της εποχής, συγκεντρώνονταν λόγιοι, καλλιτέχνες και καθημερινοί άνθρωποι για να απολαύσουν τον καφέ ή την πορτοκαλάδα τους. Στα τέλη της δεκαετίας του 1910, ξεκίνησε τη λειτουργία του ο κινηματογράφος της Αίγλης, ένας από τους πρώτους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
Με χωρητικότητα 400 ατόμων, είναι σήμερα ο παλαιότερος υπαίθριος κινηματογράφος της πόλης, χαρακτηρισμένος ως διατηρητέο μνημείο από τη δεκαετία του ’90. Κατά την εποχή του Μεσοπολέμου και στα μεταπολεμικά χρόνια, η Αίγλη σημάδεψε την κοινωνική ζωή και την καθημερινότητα των Αθηναίων, αποτελώντας έναν κοινωνικό-δημόσιο χώρο με μεγάλη επιρροή σε όλες τις κοινωνικές τάξεις.
Η Αίγλη συνέχισε τη ζωηρή και πολυσύχναστη ιστορία της για πολλά ακόμη χρόνια, φιλοξενώντας την αφρόκρεμα της αθηναϊκής και διεθνούς σκηνής στα τραπέζια της. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 1998, η λειτουργία του συγκροτήματος διακόπηκε και επανήλθε μετά από μια ολοκληρωτική ανακαίνιση διάρκειας δυόμισι ετών.
Ο τελευταίος μισθωτής της Αίγλης ήταν η εταιρεία «Αίγλη Χώροι Εστίασης και Αναψυχής Α.Ε.», συνδεδεμένη με τον εκλιπόντα Δημήτρη Κοντομηνά. Μετά από μια σειρά δικαστικών αποφάσεων, η εταιρεία αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των οφειλών, αφήνοντας στο Ζάππειο χρέη περίπου 350.000 ευρώ.
Προτού αναλάβει ο Κοντομηνάς, τον χώρο εκμεταλλευόταν ο Θάνος Πλατής με το Platis Bistrot Cafe στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Το καλοκαίρι του 2022, η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, διαχειρίστρια του Ζάππειου Μεγάρου, προκήρυξε διαγωνισμό για την εικοσαετή μίσθωση του συγκροτήματος. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, όπου προαπαιτούταν ο μισθωτής να διαθέτει ελάχιστο εγγυημένο ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 5 εκατ. ευρώ, η μοναδική προσφορά υποβλήθηκε από την αλυσίδα καφεστίασης Γρηγόρης.
Η νέα ιδέα
Ωστόσο, το έργο της Αίγλης δεν είναι το μοναδικό project που «τρέχει» αυτή τη στιγμή ο Βλάσης Γεωργάτος. Μετά την απόκτηση του 20% των μετοχών της Mailos από τη VG Holding—επενδυτικό όχημα του δραστήριου επιχειρηματία—με τίμημα 4 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε ένα σύγχρονο foodcourt στη Θεσσαλονίκη, υπό τη διαχείριση της εταιρείας Γρηγόρης. Στόχος του είναι να καθιερωθεί ως το νέο σημείο συνάντησης για όσους επιθυμούν να απολαμβάνουν μεγάλη ποικιλία γεύσεων σε έναν ενιαίο και καλαίσθητο χώρο.
Το νέο Foodcourt Thermi βρίσκεται στο 5ο χιλιόμετρο Χαριλάου-Θέρμης, σε μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες περιοχές της Θεσσαλονίκης. Φιλοξενεί 8 διαφορετικά και αγαπημένα, στους καταναλωτές, concepts φαγητού και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε κάθε γωνιά να έχει τη δική της ταυτότητα.
Με πάνω από 360 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Ρουμανία, η αλυσίδα εστίασης Γρηγόρης αναπτύσσεται συνεχώς και σήμερα κατέχει την 10η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη με τις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ.