Η ελληνική ταινία που διεκδικεί το χρυσό φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών!

Δείτε αναλυτικά...
Μετά την επιτυχημένη πορεία της ταινίας του «Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν» που συμμετείχε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Λοκάρνο και του Σάντανς, ο Βασίλης Κεκάτος φτάνει στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ των Καννών, διεκδικώντας τον Χρυσό Φοίνικα καλύτερης μικρού μήκους ταινίας, με τη νέα ταινία του «Η απόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς».
Η ταινία επιλέχθηκε ανάμεσα σε 4.240 ταινίες από όλο τον κόσμο. Η υπόθεσή της αφορά δύο άγνωστους νεαρούς άντρες οι οποίοι συναντιούνται αργά τη νύχτα σε ένα ξεχασμένο βενζινάδικο της παλιάς Εθνικής Οδού. Ο ένας έχει σταματήσει για να βάλει βενζίνη στην μηχανή του. Ο άλλος έχει ξεμείνει εκεί. Για να γυρίσει στην Αθήνα του λείπουν 22.50 ευρώ. Όσο ακριβώς κοστίζει η απόσταση που τους χωρίζει από τον ουρανό.
Το 72ο Φεστιβάλ Καννών θα πραγματοποιηθεί από τις 14 ως και τις 25 Μαΐου. Το διαγωνιστικό τμήμα των μικρού μήκους ταινιών, αποτελείται από 11 ταινίες (9 μυθοπλασίας, ένα ντοκιμαντέρ, μία κινουμένων σχεδίων) από την Αμερική, το Ισραήλ, την Σουηδία, την Φινλανδία, την Γαλλία, την Αλβανία και αλλού. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής για τις μικρού μήκους ταινίες θα είναι η σκηνοθέτιδα Κλερ Ντενί.
Υπενθυμίζουμε πως ο Βασίλης Κεκάτος με τη «Σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν» βραβεύτηκε διπλά στο Φεστιβάλ της Δράμας (καλύτερη ταινία νοτιοανατολικής Ευρώπης, ειδικό βραβείο επιτροπής) και στις Νύχτες Πρεμιέρας (ανδρικής ερμηνείας για τον Ανδρέα Κωνσταντίνου, β’ καλύτερη ταινία)
Βραβείο Πούλιτζερ για τον Έλληνα φωτοφράφο Άλκη Κωνσταντινίδη!
Ένας Έλληνας βρισκόταν στην ομάδα του πρακτορείου Reuters που κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ στην κατηγορία «Βreaking News Photography»
Πρόκειται για τον φωτογράφο Άλκη Κωνσταντινίδη ο οποίος διακρίθηκε μαζί με την ομάδα του Reuters για την φωτογραφική κάλυψη της προσφυγικής κρίσης στα σύνορα των ΗΠΑ με το Μεξικό. O Άλκης Κωνσταντινίδης έγραψε στον λογαριασμό του στο Facebook ότι ήταν τιμή του να βραβευθεί με το Πούλιτζερ μαζί με τους συναδέλφους του από το Reuters.
«Η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου Ελλάδος με υπερηφάνεια ανακοινώνει ότι το μέλος της Άλκης Κωνσταντινίδης κέρδισε για δεύτερη φορά το βραβείο Πούλιτζερ, ως μέλος της φωτογραφικής ομάδας του Reuters που κάλυψε την προσφυγική κρίση στα σύνορα Μεξικού — ΗΠΑ», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου Ελλάδος (ΕΑΞΤ), συγχαίροντας τον Άλκη Κωνσταντινίδη για την επιτυχία του. Στο μεταξύ στον λογαριασμό των Βραβείων Πούλιτζερ στο Instagram, η διοργάνωση ανήρτησε συγχαρητήριο μήνυμα για τους νικητές από το προσωπικό του Reuters, κατονομάζοντας τα μέλη της ομάδας.
Γιάννης Βασταρδής: O βραβευμένος Έλληνας φωτογράφος που αποτυπώνει την προσφυγική κρίση μέσα από τα πορτρέτα του!
Ο φωτογράφος Γιάννης Βασταρδής αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα ότι δεν πρέπει να ‘κολλάμε’ ταμπέλες στους ανθρώπους.
Amin (Ιράν), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 160 x 120 εκ.
Με 25 χρόνια καριέρας και ένα πλούσιο portfolio που περιλαμβάνει φωτογραφίσεις μόδας, ομορφιάς και πορτρέτα πολλών προσωπικοτήτων, Ελλήνων και ξένων, θα περίμενε κανείς ότι θα τον… θάμπωναν οι προβολείς.
Zainab (Αφγανιστάν), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 120 x 120 εκ.
Αντιθέτως έχει να επιδείξει σημαντική και αξιέπαινη κοινωνική δράση συμβάλλοντας με τη διδασκαλία φωτογραφίας για πάνω από 20 χρόνια στην ομαλή επανένταξη και μεταχείριση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, ενώ το 2017 κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διεθνή διαγωνισμό φωτογραφίας που είχε φιλανθρωπικό σκοπό κατά του καρκίνου του μαστού.
Αzizi (Αφγανιστάν), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 120 x 177 εκ.
Φυσική εξέλιξη της κοινωνικής ευαισθησίας που τον διακατέχει είναι και η έκθεση Face Forward …into my home στην οποία παρουσιάζονται πορτρέτα προσφύγων και αιτούντων άσυλο που ζουν στην Ελλάδα και υποστηρίζονται μέσω του προγράμματος ESTIA, που υλοποιείται από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR) με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Bibiche (Κονγκό), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 120 x 160 εκ.
Η έκθεση που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο ΕΜΣΤ κέντρισε τόσο το ενδιαφέρον του κοινού ώστε ταξίδεψε και πέρα από τα σύνορα της Ελλάδας.
Bryan (Ζιμπάμπουε), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 120 x 160 εκ.
Μέσα από αυτά τα πορτρέτα ο Γιάννης Βασταρδής προσπαθεί να εμφυσήσει στο κοινό ότι η ελπίδα, τα όνειρα και οι επιθυμίες δεν χάνονται από τους πρόσφυγες, όσο μακριά κι αν βρίσκονται από την πατρίδα τους.
Carlos (Συρία), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 160 x 120 εκ.
Έχοντας αρχικά συνομιλήσει με τους φωτογραφιζόμενους και ακούσει την προσωπική ιστορία του καθενός προσπαθεί να την αποτυπώσει με την καρδιά και τη σκέψη του και όχι με την κάμερά του.
Yaser (Συρία), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 160 x 120 εκ.
Με το μυστηριακό αυτό τρόπο προκαλεί τον θεατή να ανακαλύψει ποια ιστορία κρύβεται πίσω από κάθε πορτρέτο.
John (Ζιμπάμπουε), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 160 x 120 εκ.
Αποφεύγοντας έντεχνα κινήσεις εντυπωσιασμού, καταφέρνει το αποτέλεσμα να είναι σύγχρονο και απόλυτα ενταγμένο στην πραγματικότητα.
Mahdi (Ιράν), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 160 x 120 εκ.
Έτσι τα πορτρέτα του διακρίνονται από μια αδιόρατη εσωτερικότητα και καλούν τους θεατές να συνειδητοποιήσουν ότι τα όνειρα είναι πανανθρώπινο αγαθό.
Μaya (Τυνησία), 2017, Ψηφιακή εκτύπωση μελάνης αρχειακών προδιαγραφών, 160 x 120 εκ.