ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πανελλήνιες 2021: Στις 30 Αυγούστου η πιθανότερη ημερομηνία για την ανακοίνωση των βάσεων

Γίνονται ακόμη οι απαραίτητες διασταυρώσεις των στοιχείων

Στο τέλος του μήνα με πιθανότερη ημερομηνία τη Δευτέρα 30 Αυγούστου, αναμένεται  να ανακοινωθούν από το υπουργείο Παιδείας, τα ονόματα των επιτυχόντων στα πανεπιστήμια και οι βάσεις εισαγωγής για το 2021.

AD: mytest

Όπως τόνισαν στο ethnos.gr, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας τα οποία έχουν την ευθύνη για τις Πανελλαδικές εξετάσεις «αυτή τη στιγμή ακόμη γίνονται διασταυρώσεις των στοιχείων και συνεπώς η διαδικασία για την έκδοση των αποτελεσμάτων θα καθυστερήσει μερικές ημέρες». Κατόπιν αυτών πιθανότερη ημερομηνία φαίνεται η 30η Αυγούστου, εφόσον δεν προκύψει κάποιο τεχνικό ζήτημα. Η εφαρμογή της ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής έκανε περισσότερο πολύπλοκη τη διαδικασία ως προς τη διασταύρωση των στοιχείων και την τελική ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και γι΄ αυτό φέτος θα υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση στην κοινοποίηση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ. 

Eφαρμογή ΕΒΕ – Απογοήτευση οι υποψήφιοι 

Η φετινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων όπως όλα δείχνουν, θα φέρει μεγάλη απογοήτευση στους υποψήφιους καθώς χιλιάδες από αυτούς οι οποίοι πιθανότατα θα φτάσουν κοντά στους 30.000, θα μείνουν εκτός των πανεπιστημίων αναζητώντας με αγωνία άλλες «μορφές» εκπαίδευσης. Πολλοί από αυτούς θα κοπούν καθώς δεν μπόρεσαν να κατακτήσουν τη βάση εισαγωγής τμημάτων που ήθελαν λόγω της εφαρμογής της ΕΒΕ. Ταυτόχρονα υπολογίζεται ότι θα μείνουν στα ΑΕΙ και κοντά τις 15.000 κενές θέσεις για τον ίδιο λόγο και κυρίως σε περιφερειακά πανεπιστήμια τα οποία θα δουν πολλά τμήματά τους να συρρικνώνονται κάτι που τα στοιχεία δείχνουν ότι θα εμφανιστεί σε τουλάχιστον 150 τμήματα.

H πορεία των βάσεων φέτος

Όσον αφορά στην πορεία των βάσεων θα είναι ανοδική και θα αφορά κυρίως τα χαμηλόβαθμα τμήματα, ενώ στα υπόλοιπα θα είναι μικρότερη η άνοδος.

Αναλυτικά:

  • Στο 1ο Επιστημονικό πεδίο  αναμένεται άνοδος στις βάσεις εισαγωγής των υψηλόβαθμων σχολών κατά 50 – 250 μόρια, ενώ η Νομική Αθήνας μπορεί να σημειώσει άνοδο 250 μορίων, καθώς προσφέρει φέτος λιγότερες θέσεις εισακτέων. Η Νομική Αθήνας με 18.000 – 18.150 μόρια αναμένεται να είναι και φέτος το πιο υψηλόβαθμο τμήμα, ενώ ακολουθούν η Νομική Θεσσαλονίκης με 18.000 – 18.150 μόρια και η Ψυχολογία ΕΚΠΑ με 17.900 – 18.050.
  • Στο 2ο Επιστημονικό πεδίο, φαίνεται ότι θα υπάρξει άνοδος των βάσεων σε σχολές που πέρυσι στις μεσαίες βαθμολογίες  δηλαδή  στα 14.000 – 16.500 μόρια θα σημειώσουν μεγάλη άνοδο άνω των 550 μορίων, ειδικά στις σχολές Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Επίσης, θα «ανέβουν» χαμηλόβαθμα τμήματα του πεδίου, καθώς η χαμηλότερη ελάχιστη βάση εισαγωγής θα φτάσει στο 9,58 για τους υποψήφιους. Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση θα είναι χιλιάδες μόρια πάνω από τη χαμηλότερη βάση στο ίδιο πεδίο πέρσι.
  • Στο 3ο Επιστημονικό πεδίο η άνοδος των βάσεων επίσης είναι δεδομένη και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό στις μεσαίες και χαμηλόβαθμες σχολές αλλά και στις Ιατρικές 
  • Στο 4ο Επιστημονικό πεδίο, η άνοδος των βάσεων θα είναι μικρής «έντασης» δηλαδή από 200 έως 650 μόρια και κυρίως στα χαμηλόβαθμα τμήματα. Και σε αυτό το πεδίο το 38% των υποψηφίων, δηλαδή, κοντά στους 9.300 από τους 24.376 δεν πιάνουν τη βάση εισαγωγής.

Με δύο self test την εβδομάδα η επιστροφή στα θρανία – Πώς θα γίνονται οι εξετάσεις στα Πανεπιστήμια

Για το άνοιγμα των σχολείων και των πανεπιστημίων μίλησε ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος.

Όπως είπε στον ΣΚΑΪ το πρωί της Παρασκευής, τα μαθήματα θα γίνονται δια ζώσης σε σχολεία και πανεπιστήμια από το φθινόπωρο. Συγκεκριμένα, 1η Σεπτεμβρίου θα γίνουν οι εξετάσεις στα πανεπιστήμια με τους ίδιους όρους που έγιναν οι εξετάσεις του Ιουνίου. Αυτό σημαίνει ότι κάθε πανεπιστήμιο θα αποφασίζει ποια μαθήματα θα εξετάζονται δια ζώσης και ποια διαδικτυακά.

«Το μεγάλο τεστ για τα πανεπιστήμια αρχίζει από την 1η Οκτωβρίου. Θα φροντίσουμε τις πρώτες μέρες να υπάρχουν δομές για εμβολιασμούς των φοιτητών», τόνισε και διευκρίνισε ότι στις ιατρικές σχολές, ειδικά, θα υπάρχουν μόνιμες δομές εμβολιασμού για όλους τους φοιτητές.

Για μάθημα θα μπαίνουν οι μαθητές με δύο self test την εβδομάδα, ενώ οι καθηγητές, δάσκαλοι και διδακτικό προσωπικό δύο εργαστηριακά τεστ την εβδομάδα. Όσοι έχουν κάνει το εμβόλιο ή έχουν νοσήσει τους τελευταίους 6 μήνες μπαίνουν κανονικά στις αίθουσες.

Με σεξουαλική διαπαιδαγώγηση από τον Σεπτέμβρη στα σχολεία – Τα 10+1 εργαστήρια δεξιοτήτων

Από τον Σεπτέμβριο, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας.

Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Οι 10+1 θεματικές

  • Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας: 

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

  •  Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

  • Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

Βαριές «καμπάνες» για τους εκπαιδευτικούς: Έτσι θα μπαίνουν στα σχολεία – Πότε θα τίθενται σε αναστολή άνευ αποδοχών

Αυστηρές ποινές που φτάνουν μέχρι την αναστολή καθηκόντων άνευ αποδοχών για εκπαιδευτικούς που θα αρνηθούν να προσκομίσουν κατά την προσέλευσή τους στο σχολείο από φθινόπωρο πιστοποιητικό εμβολιασμού, βεβαίωση νόσησης, είτε αρνητικό rapid ή PCR τεστ, προβλέπει τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίζεται αύριο, με στόχο να αναχαιτιστεί ο κορωνοϊός πριν την είσοδο στις σχολικές αίθουσες. Ενώ, σκέψεις υπάρχουν για «αποκλεισμό» των ανεμβολίαστων φοιτητών από την εκπαίδευση!

Σύμφωνα με την τροπολογία οι «καμπάνες» που επιβάλλονται για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού είναι η αναστολή καθηκόντων χωρίς αποδοχές και η μη προσμέτρηση του χρόνου της αναστολή στο χρόνο υπηρεσίας. Η άρση της αναστολής γίνεται με την προσκόμιση του απαραίτητου πιστοποιητικού ή αρνητικού διαγωνιστικού τεστ.

Για τους προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς προβλέπεται ότι δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Πιο αναλυτικά στο άρθρο 1 παράγραφος 8 της τροπολογίας, αναφορικά με τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μελών ΕΕΠ & ΕΒΠ κατά το διδακτικό έτος 2021, προβλέπονται τα εξής:

  • Στην περίπτωση εκείνη που μόνιμοι ή απασχολούμενοι με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ δεν προσκομίσουν πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ. 1, τότε δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στην σχολικές μονάδες, στις οποίες υπηρετούν και επέρχονται οι εξής συνέπειες:
  1. Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης επιβάλλεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής και ειδικής διάταξης, το ειδικό διοικητικό μέτρο της αναστολή καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά το χρόνο αναστολή καθηκόντων, ο οποίος δε λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν καταβάλλονται οι αποδοχές. Με όμοια απόφαση αίρεται η αναστολή, εφόσον προσκομίζεται πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ. 1.
  2. Οι προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, καθώς και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, οι οποίοι κατά την ημέρα ανάληψης υπηρεσίας δεν προσκομίζουν στο Διευθυντή/Προϊστάμενο της οικίας σχολικής μονάδας, στον Προϊστάμενο των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), στον Προϊστάμενο των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ), στον Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευση, πιστοποιητικό ή βεβαίωση εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού διαγνωστικού ελέγχου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην παρ.1, δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Τονίζεται, δε, πως με απόφαση του Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων δύναται να καθορίζονται περαιτέρω συνέπειες στην περίπτωση επανειλημμένης παράβασης της παρούσας περίπτωσης».