Πανελλαδικές: Άνοιξαν οι αιτήσεις για 20.000 επιπλέον θέσεις σε Δημόσια ΙΕΚ

Δείτε όλες τις ειδικότητες
Πανελλαδικές: Άνοιξαν οι αιτήσεις για 20.000 επιπλέον θέσεις σε Δημόσια ΙΕΚ του υπουργείου Παιδείας και οι εγγραφές των επιτυχόντων ΔΙΕΚ του παράλληλου μηχανογραφικού.
Έως και τις 10 Σεπτεμβρίου 2021 οι ενδιαφερόμενοι για εγγραφή σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορούν να υποβάλουν αίτηση δήλωσης προτίμησης για 20.000 διατιθέμενες θέσεις, πλέον των 8.100 περίπου που διατέθηκαν μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου, στο σύνδεσμο: https://diek.it.minedu.gov.gr/. Ξεκίνησαν, επίσης, κατά τις ίδιες ημερομηνίες, 2-10 Σεπτεμβρίου, οι εγγραφές όσων πέτυχαν την εισαγωγή τους στα Δημόσια ΙΕΚ μέσω παράλληλου μηχανογραφικού.
- Τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής (πολυμέσα / web designer – developer / video games),
- τεχνικός επικοινωνίας και πληροφοριών στην ταξιδιωτική βιομηχανία,
- στέλεχος διοίκησης και οικονομίας στον τομέα της υγείας,
- τεχνικός εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεων,
- τεχνικός αμπελουργίας και οινολογίας,
- προπονητές διαφόρων αθλημάτων,
- τεχνικός μαγειρικής τέχνης – αρχιμάγειρας (chef),
- τεχνικός φαρμάκων, καλλυντικών και παρεμφερών προϊόντων,
- στέλεχος υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας,
είναι λίγες μόνο από τις 103 ειδικότητες, που θα λειτουργήσουν φέτος και που δίνουν ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης, γρήγορης πρόσβασης στην αγορά εργασίας και εξειδίκευσης σε επαγγέλματα με μεγάλη ζήτηση.
Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε: «Προτεραιότητά μας είναι να προσφέρουμε στις νέες και τους νέους της χώρας μας μια σύγχρονη και αποτελεσματική Επαγγελματική Κατάρτιση, που θα εγγυάται σπουδές σε πεδία που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους, που καλλιεργούν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους και μπορούν να τους προσφέρουν προοπτικές σε επαγγέλματα με ζήτηση, μέσω ποιοτικών σπουδών στα Δημόσια Ι.Ε.Κ. Επενδύουμε στη διαδρομή αυτή ζωής, με το νέο θεσμικό πλαίσιο που θεσπίσαμε, ιδρύοντας ένα Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, με χρηματοδότηση σχεδόν 400 εκ. ευρώ για εξοπλισμό και τη συνολική του αναβάθμιση, με Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια, θεματικά και πειραματικά Δημόσια Ι.Ε.Κ. που θα εφαρμόζουν και θα διαχέουν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και βέλτιστες πρακτικές. Δίνουμε ευκαιρίες στα παιδιά μας, ενισχύουμε την κοινωνία και την οικονομία».
Δημήτρης Καρακώστας: Στην Ιατρική Πατρών ο μαθητής που έχασε τους γονείς του από κορωνοϊό
Ο Δημήτρης Καρακώστας, ο νεαρός Ναυπάκτιος που έχασε και τους δύο γονείς του από κορωνοϊό πριν λίγους μήνες, τα κατάφερε! Πέρασε στην πρώτη του επιλογή και θα είναι φοιτητής Ιατρικής! Αυτό ήταν και το μεγάλο του όνειρο. Συγκέντρωσε 18.685 μόρια και έπιασε την βάση για την ιατρική Πατρών.
Ο νεαρός έγινε viral, καθώς θεωρήθηκε παράδειγμα για κάθε παιδί που βρίσκει δυσκολίες στην πορεία του. Ο Δημήτρης, μετά την απώλεια των δύο του γονιών στο νοσοκομείο του Ρίο, πέρασε μια πολύ δύσκολη κατάσταση. Όμως, όταν κατανόησε πως οι γονείς του «περιμένουν» ακόμα από αυτόν, στάθηκε στα πόδια του, συνέχισε το διάβασμα και σάρωσε στις Πανελλαδικές.
Μάλιστα δέχτηκε τηλεφώνημα από τον πρωθυπουργό, ενώ ήταν και επίσημα προσκεκλημένος στο ετήσιο προεδρικό δείπνο για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας.
«Χωρίς τις βάσεις που μου έδωσαν δεν θα μπορούσα να πετύχω»: Συγκλονίζει ο μαθητής που έχασε τους γονείς του από Covid και θριάμβευσε στις Πανελλαδικές!
Νικητής της ζωής, και παράδειγμα ψυχικής δύναμης προς όλους μας, είναι ο 18χρονος Δημήτρης Καρακώστας από τη Ναύπακτο.
Παρότι έχασε τους γονείς του από κορωνοϊό, «δεν το έβαλε κάτω» και αρίστευσε τις Πανελλήνιες εξετάσεις (18.700 μόρια). Και το τραγικό αυτό συμβάν συνέβη δύο μόλις μήνες πριν από τις Πανελλήνιες.
«Οι γονείς με βοήθησαν να συνεχίσω αφότου έφυγαν, γιατί μου έδωσαν ουσιαστικά ένα ακόμα στόχο, θα ήθελαν να πετύχω να μπω στη σχολή που θέλω, και απ’ ό,τι φαίνεται τα κατάφερα» τόνισε στον ΣΚΑΪ χωρίς να χάνει το χαμόγελό του.
«Χωρίς τις βάσεις που μού είχαν δώσει αυτοί, δεν θα μπορούσα να αντεπεξέλθω σε όλο αυτό». «Πέθαναν με 25 μέρες διαφορά νομίζω» τόνισε ο Δημήτρης. «Για λίγο τα άφησα τελείως, αλλά δεν είχα άλλη επιλογή σιγά σιγά. Με βοηθούσαν και οι δύο ήταν εκπαιδευτικοί, έπρεπε να βοηθήσω με τις δικές μου ικανότητες έστω και χωρίς αυτούς».
Τόνισε ότι αλληλοβοηθήθηκαν με τα αδέλφια του και τον στήριξαν, ενώ τον υποστήριξαν και οι συμμαθητές του, που είχαν και οι ίδιοι σοκαριστεί, καθώς η μητέρα του ήταν καθηγήτριά τους.
«Θέλω να πάω ιατρική, λογικά στην Πάτρα, με βολεύει είναι σχετικά κοντά σε μένα. Ήθελα να πάω, αλλά σχετίζεται και με τον κορωνοϊό την πανδημία, ήταν ακόμα λόγος».
«Ήταν τεράστια τραγωδία, απλά προσπαθώ να υιοθετήσω νοοτροπία που θα με βοηθήσει να συνεχίσω τις σπουδές μου τις διακοπές μου, όλα αυτά τα πράγματα που θα έκανα» εξήγησε ο Δημήτρης.
«Οποιαδήποτε δυσκολία που περάσαμε αυτή την περίοδο, τώρα που σιγά σιγά και μακάρι να τελειώνει, να το ξεπεράσουμε να επανέλθουμε, να επανέλθουμε σε μια κανονικότητα, και να συνεχίσουμε παρά τον πόνο, τις απώλειες τη λύπη…» ήταν το μήνυμά του προς όλους μας.