Δούκας Χατζηδούκας: Η πρόληψη του καρκίνου του μαστού σας αφορά όλες!

Για έκτη συνεχή χρονιά η Estee Lauder κάλεσε τον σχεδιαστή Δούκα Χατζηδούκα να δημιουργήσει το Pink Ribbon, ένα βραχιόλι του οποίου τα έσοδα από τις πωλήσεις διατίθενται στην εκστρατεία ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού. Το Athens Magazine ήταν εκεί…
Συνάντησα τον Δούκα Χατζηδούκα σε μια μέρα φορτωμένη. Ενθουσιασμένος για τη συνεργασία με την καμπάνια της Estee Lauder αλλά και τη νέα του συλλογή αξεσουάρ, μίλησε στο Athens Magazine.
Για έκτη συνεχή χρονιά σχεδιάζετε το βραχιόλι της καμπάνιας για τον καρκίνο του μαστού…
H διάθεσή μου να συμμετέχω στην πρωτοβουλία της Estee Lauder ενεργοποιήθηκε μέσα μου έντονα από την πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με γυναίκες που μου είπαν: «έχω έξι μήνες ζωής». Όλοι έχουμε ζήσει θανάτους, ήταν όμως συγκλονιστικό να γνωρίζω ανθρώπους που πάλευαν με αυτή τη νόσο. Την ίδια ώρα το αντιμετώπισα -και συνεχίζω να το αντιμετωπίζω- ως ένα δημιουργικό project. Συχνά ξεχνάω ότι πρόκειται για μια φιλανθρωπική κίνηση, όσο λάθος κι αν είναι αυτό.
Μιλήστε μας για το φετινό βραχιόλι. Εμπνευστήκατε γι’ αυτό από τη συλλογή σας;
Το βραχιόλι είναι ένα προϊόν. Η ομάδα της Estee Lauder είναι πολύ ανοιχτή σε ό,τι προτείνω. Προσωπικά πάντα σχεδίαζα χρηστικά αντικείμενα και προσπάθησα το βραχιόλι να είναι επίσης ένα τέτοιο αξεσουάρ. Επηρεάστηκα αναμφίβολα από το ύφος της συλλογής μου. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό πως φέτος -παρά την οικονομική κρίση- κατασκευάστηκαν 20.000 βραχιόλια, ενώ πέρυσι έγιναν 15.000. Για πρώτη φορά επίσης το συγκεκριμένο σύμβολο, το οποίο κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιταλία, θα βγαίνει σε δύο χρώματα σε ασημί συσκευασία. Το ένα σε ροζ μέταλλο με μια εγκοπή -απ’ όπου περνάει η βελούδινη κορδέλα- και το άλλο σε ασημί ματ και αμμοβολισμένη εκδοχή.
Η φετινή καμπάνια του Pink Ribbon φιλοξενεί σημαντικές Ελληνίδες…
Θελήσαμε να αγκαλιάσουμε διαφημιστικά την προσπάθεια, επιλέγοντας γνωστές γυναίκες από όλες τις γενιές. Νιώθω μεγάλη τιμή που τέτοιου διαμετρήματος προσωπικότητες -όπως η Δήμητρα Γαλάνη- δέχτηκαν να συμμετάσχουν. Όπως θα δείτε, όλες οι κυρίες είναι πετυχημένες, η καθεμιά στον τομέα της, με μεγαλύτερη ή μικρότερη πορεία σε αυτόν. Το ζητούμενο ήταν ακριβώς αυτό· να δείξουμε ότι ο καρκίνος του μαστού αγγίζει όλες τις γυναίκες ανεξαρτήτως ηλικίας, κατάστασης κ.λπ.
Υπάρχει κάτι που σας έμεινε έντονα από τις κυρίες αυτές;
Όλες έχουν πολύ διαφορετικές μεταξύ τους προσωπικότητες. Η Δήμητρα (σ.σ. Γαλάνη), την οποία έτυχε να μην γνωρίζω ιδιαίτερα, μου έκανε εντύπωση που γνώριζε πολλά πράγματα για τον καρκίνο και την εκστρατεία πρόληψής του. Ήταν πολύ ενημερωμένη για την αντίστοιχη δραστηριότητα στην Αμερική, είχε πλήρως στοιχειοθετήσει το λόγο που το έκανε. Με την Κάτια (σ.σ. Δανδουλάκη) έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν, καθώς της έφτιαχνα παπούτσια για θεατρικές παραστάσεις. Είναι ένας άνθρωπος εύπλαστος, μπορείς να περάσεις χρόνο μαζί του από ένα εστιατόριο μέχρι σε ένα club, γιατί κολλάει σε όλες τις γενιές και όλες τις παρέες. Είναι τρομερά ευπροσάρμοστη και δοτική. Η Ζέτα (σ.σ. Μακρυπούλια) είναι πάρα πολύ όμορφη κι επειδή έχω ένα άγχος με το αισθητικό αποτέλεσμα, μου υπερκάλυψε αυτές τις ανησυχίες. Η Ήβη (σ.σ. Αδάμου), παρά το πολύ νεαρό της ηλικία της, έχει σαφή επίγνωση της θηλυκότητάς της. Όλες της οι κινήσεις, όλη της η φιγούρα ήταν απόλυτα αληθινές και καθόλου στημένες.
Στο παρελθόν σχεδιάζατε κατεξοχήν μαξιμαλιστικά αξεσουάρ. Συνεχίζετε έτσι;
Παλαιότερα η δουλειά μου ήταν αρκετά προσαρμοσμένη σε μηνύματα αγοράς που μου έφερναν χρήματα. Δημιούργησα έτσι τις προϋποθέσεις, για να μπορώ να κάνω πλέον αυτό ακριβώς που μου αρέσει.
Τα αξεσουάρ σας ήταν γεμάτα κρύσταλλα πριν μερικά χρόνια. Άλλαξε αυτό;
Μου άρεσε η λάμψη τότε, και τα χρήματα που αυτή μου απέφερε. Σήμερα η δουλειά μου έχει πλέον πολύ περισσότερο χρώμα, στοιχεία από interior design, πολλές vintage αναφορές, έμφαση στην κατασκευή και τη φόρμα και λιγότερο πλέον το «στόλισμα» του αντικειμένου. Επίσης, έχω την πολυτέλεια να δημιουργώ από το μηδέν ένα υλικό, όπως για παράδειγμα ένα χυτό, πλεξιγκλάς τακούνι, που υπάρχει μόνο σε δημιουργίες με τη δική μου υπογραφή. Κάθε παπούτσι που φτιάχνω το αντιμετωπίζω σαν αντικείμενο ξεχωριστό. Δεν με ενδιαφέρει να κάνω συλλογές ομοιογενείς κι αυτό λειτούργησε πάρα πολύ καλά εμπορικά. Δίνω έτσι στους αγοραστές των προϊόντων μου την πολυτέλεια της μοναδικότητας και της πληθώρας διαφορετικών επιλογών.
Το βραχιόλι μπορείτε να βρείτε από τις 27 Σεπτεμβρίου στα καταστήματα καλλυντικών, στους πάγκους της Estee Lauder και με κόστος €10.