Εξελίξεις μετά τα… παραλίγο Τέμπη μες στην Αθήνα: Εισαγγελική έρευνα για το τρένο του Προαστιακού που κόντεψε να μπει στο Μετρό της Πλακεντίας

Διερευνάται άμεσα το περιστατικό μετά την παραλίγο τραγωδία
Μια αδιανόητη τραγωδία κόντεψε να λάβει τόπο μες στην Αθήνα, με συρμό του Προαστιακού έφτασε κοντά στο σημείο να μπει στο δίκτυο του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, με τον προϊστάμενο της εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας Αριστείδη Κορέα, να παρεμβαίνει.
Ειδικότερα, ο κ. Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας μετά την αποκάλυψη του παραπάνω περιστατικού, το οποίο σημειώθηκε στις 9 Οκτωβρίου, χωρίς ευτυχώς να έχει προκληθεί ατύχημα. Στο πλαίσιο αυτής της κατεπείγουσας έρευνας, ο εισαγγελέας κ. Ανδρέου θα εξετάσει αν έχουν διαπραχθεί αξιόποινες πράξεις και ποια συγκεκριμένα πρόσωπα ενδέχεται να εμπλέκονται, με την Hellenic Train πάντως να αντεπιτίθεται.
Το χρονικό του περιστατικού
Στις 9 Οκτωβρίου, σημειώθηκε περιστατικό όπου συρμός του Προαστιακού παραλίγο να εισέλθει σε γραμμή του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας, σύμφωνα με έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ). Το πρωί της Πέμπτης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, επιβεβαίωσε το γεγονός.
Όπως δήλωσε στον Real FM και τον Νίκο Στραβελάκη, η λανθασμένη εντολή δόθηκε από τον σταθμάρχη, για τον οποίο έχει ήδη δοθεί εντολή απομάκρυνσης για επανεκπαίδευση. Ο κ. Τερεζάκης επισήμανε ότι «πιθανότατα εκείνη την ώρα έπρεπε να περάσει το Μετρό, αλλά λόγω καθυστέρησης, προηγήθηκε ο Προαστιακός χωρίς αλλαγή χάραξης από τον τηλεδιοικητή. Αυτό συνέβη 500 μέτρα πριν την είσοδο της σήραγγας».
Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, «ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα που του υποδείκνυαν ότι εισέρχεται σε γραμμή του μετρό, αλλά δεν σταμάτησε και γι’ αυτό ελέγχεται». «Το σφάλμα έγινε από τον σταθμάρχη, καθώς έκανε μια χάραξη που, αντί για τον προαστιακό, έστειλε τον συρμό στο μετρό. Από τα ευρήματα της επανεκπαίδευσης θα αξιολογήσουμε αν και πού θα συνεχίσει».
Όταν ερωτήθηκε αν η τηλεδιοίκηση εντόπισε το λάθος του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε: «Η τηλεδιοίκηση εμφάνιζε τα σήματα, αλλά δεν εντόπισε το λάθος του σταθμάρχη, διότι εκείνος χάραξε μια σωστή διαδρομή, χωρίς να στείλει το τρένο σε αντίθετη κατεύθυνση».
Στο έγγραφο της ομοσπονδίας σχετικά με τα γεγονότα της 9ης Οκτωβρίου αναφέρεται ότι ο μηχανοδηγός του συρμού του Προαστιακού αντιλήφθηκε ότι οι αλλαγές της πορείας ήταν λανθασμένες, οδηγώντας τον στο υπόγειο δίκτυο όπου ο Προαστιακός δεν συνηθίζει να κινείται.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΦΣΥΝ, η οποία αποκάλυψε το περιστατικό, ο μηχανοδηγός προσπάθησε αρχικά 2-3 φορές να επικοινωνήσει μέσω ασυρμάτου με το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, χωρίς όμως να λάβει απάντηση. Στη συνέχεια, αποφάσισε να εισέλθει στη λανθασμένη γραμμή με πολύ χαμηλή ταχύτητα, με αποτέλεσμα όταν το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, να ενεργοποιηθεί η τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ, αποτρέποντας έτσι το ατύχημα.