ΑΡΧΙΚΗ LIFE RETROMANIA

Κουίζ για την παλιά Αθήνα: Αναγνωρίζετε την πλατεία; Από αυτή την ερημική περιοχή περνούν καθημερινά χιλιάδες κόσμου

Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε περάσει

Επειδή ως γνωστόν, το παρελθόν σου είναι το μέλλον σου, καλό είναι να το γνωρίζεις. Αυτή η στήλη είναι εδώ για να προσφέρει μια νότα νοσταλγίας στα πιο απλά και ίσως όμορφα χρόνια της ιστορίας.

AD: mytest

Τα κουίζ για την παλιά Αθήνα είναι εδώ για να σε κάνουν να θυμηθείς ή και να ανακαλύψεις μέρη της πρωτεύουσας που ίσως ξέρεις καλά, είτε από το παρελθόν είτε από το παρόν.

Αναγνωρίζετε την πλατεία;

  • Πλατεία Συντάγματος
  • Πλατεία Ομονοίας
  • Πλατεία Βάθης

Η απάντηση στο κουίζ 

Στην φωτογραφία που έχει τραβηχτεί το διάστημα 1880 – 1900 βλέπετε την πλατεία Ομονοίας μπροστά στην οδό Αθηνάς. Με την ευκαιρία, δείτε άλλο ένα κουίζ για την παλιά Αθήνα

Το 1832, η Διοικητική Επιτροπή της Ελλάδος ανέθεσε στους αρχιτέκτονες Έντουαρτ Σάουμπερτ και Σταμάτη Κλεάνθη την χωροταξία της νέας πόλης των Αθηνών. Το 1833, τα πρώτα σχέδια προέβλεπαν την ανέγερση του βασιλικού παλατιού, καθώς και υπουργικών κτιρίων, στη θέση της σημερινής πλατείας. Ωστόσο το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν είχε θετική κατάληξη.

Το 1834, ο Λέο φον Κλέντσε, επαναχρησιμοποιώντας τα σχέδια των Σάουμπερτ και Κλεάνθη, εξέτασε το ενδεχόμενο ανέγερσης του Καθεδρικού Ναού των Αθηνών στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Από την πλευρά του, ο Γερμανός αρχιτέκτονας Λούντβιχ Λάνγκε αντιπρότεινε σχέδια του ιδίου για την ανέγερση επιβλητικής εκκλησίας αφιερωμένης στο Σωτήρα. Το υπέρογκο ποσό, όμως, που χρειαζόταν για την κατασκευή της οδήγησε στην ματαίωση του εγχειρήματος.

Η πλατεία η οποία χωροθετήθηκε το 1846 έλαβε την ονομασία Πλατεία Ανακτόρων και στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Πλατεία Όθωνος. Μετά την εκθρόνιση του βασιλιά Όθωνα το 1862 ονομάστηκε Πλατεία Ομονοίας.

Εν αντιθέσει με την Πλατεία Συντάγματος, η οποία καθιερώθηκε από τη δημιουργία της, κιόλας, ως κεντρικό σημείο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, οι ψυχαγωγικής φύσεως χρήσεις της Πλατείας Ομονοίας έγιναν ευρύτερα γνωστές μόνον στα τέλη του 19ου αιώνα.

Η περιοχή συνδέθηκε για πρώτη φορά με το δίκτυο αποχέτευσης της πόλης το 1866, ενώ το τραμ ξεκίνησε να εξυπηρετεί την πλατεία το 1882. Το 1895, η σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Πειραιά και Θησείου επεκτάθηκε έως την Ομόνοια μέσω υπόγειας σήραγγας.

Με σημείο εκκίνησης το 1904, οι ατμοκίνητες αμαξοστοιχίες αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρικές αμαξοστοιχίες. Η πλατεία ασφαλτοστρώθηκε κατά τη διάρκεια του 1905, ενώ συνδέθηκε με το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρικού φωτισμού το 1910.