Αττική: Μεγάλες αλλαγές στον δακτύλιο – Πιθανολογείται κατάργηση ή αναμόρφωση μέσα στο 2025

Τι αλλάζει;
Το 2025 αναμένεται να είναι ένα κρίσιμο έτος για τις μετακινήσεις στην Αττική, με σημαντικές αλλαγές στον τομέα της κυκλοφορίας και των συγκοινωνιών. Η επανεξέταση του δακτυλίου, του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και του συγκοινωνιακού χάρτη είναι σε πλήρη εξέλιξη, με το ενδεχόμενο για αλλαγές να είναι πιο κοντά από ποτέ.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, άνοιξε την συζήτηση για την κατάργηση του δακτυλίου στην Αττική, τονίζοντας πως το υπάρχον σύστημα κυκλοφοριακής διαχείρισης δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και στις απαιτήσεις για βιώσιμες μετακινήσεις. Όπως είπε, στόχος είναι η δημιουργία ενός νέου μοντέλου που θα βελτιώσει την κυκλοφορία και θα περιορίσει τις περιβαλλοντικές συνέπειες, με τις πρώτες αλλαγές να αναμένονται ήδη από το 2025.
Το ενδεχόμενο κατάργησης δακτυλίου
Η συζήτηση γύρω από την κατάργηση του δακτυλίου είναι ακόμα ανοιχτή, και όλα τα σενάρια παραμένουν στο τραπέζι. Ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι θα ξεκινήσει διάλογος με ειδικούς συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι θα προτείνουν νέες στρατηγικές για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας. Επιπλέον, η συζήτηση θα περιλαμβάνει και άλλους φορείς, καθώς και την κοινωνία των πολιτών, για να διαμορφωθεί ένα νέο σχέδιο που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και του περιβάλλοντος.
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης του ΟΑΣΑ, που αναμένεται να είναι έτοιμος το 2025, αναμένεται να προσφέρει σημαντική ανακούφιση από τα κυκλοφοριακά προβλήματα. Ο χάρτης αυτός περιλαμβάνει την εισαγωγή περίπου 950 νέων λεωφορείων, τα οποία θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών της Αττικής. Οι λεωφορειολωρίδες θα παρακολουθούνται από 1400 κάμερες, οι οποίες θα εξασφαλίζουν ότι τα οχήματα θα παραμένουν εκτός αυτών των λωρίδων, αποστέλλοντας πρόστιμα σε όσους τις παραβιάζουν.
Διαβάστε επίσης: 4 νέα τούνελ στην Αττική βάζουν τέλος στο μποτιλιάρισμα – Πού θα κατασκευαστούν
Επιπλέον, η επέκταση της Γραμμής 4 του μετρό προχωρά με ταχείς ρυθμούς, με τη νέα γραμμή να διασχίζει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως η Κυψέλη, το Κολωνάκι, τα Εξάρχεια, η Καισαριανή και άλλες. Η σήραγγα της νέας Γραμμής 4 θα είναι μήκους 12,8 χιλιομέτρων και θα διαπερνά πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας. Τα έργα συνεχίζονται και η ολοκλήρωση της σήραγγας αναμένεται για το 2026. Οι νέες υποδομές του μετρό, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες αλλαγές στις συγκοινωνίες, αναμένεται να ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα και να προσφέρουν μια πιο αποτελεσματική εναλλακτική στις μετακινήσεις.
Η «Νίκη», ο ένας από τους δύο μετροπόντικες (TBM – Tunnel Boring Machine) έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 520 μέτρων, έχει περάσει τον πρώτο σταθμό, τον σταθμό «Άλσος Βεΐκου» και κατευθύνεται προς τον δεύτερο σταθμό, το «Γαλάτσι». Από την άλλη μεριά, ο μετροπόντικας «Αθηνά», ξεκίνησε από την Κατεχάκη με κατεύθυνση επίσης τον Ευαγγελισμό και έχει μέχρι στιγμής κατασκευάσει σήραγγα 2.050 μέτρων. Έχει περάσει ήδη κάτω από τον σταθμό «Γουδή» και σε περίπου 90 μέτρα φτάνει στον δεύτερο σταθμό, τον σταθμό «Ζωγράφου».
Οι προσπάθειες για τη βελτίωση της κυκλοφοριακής κατάστασης στην Αττική έρχονται σε μια εποχή όπου η κυκλοφοριακή συμφόρηση βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Κεντρικοί οδικοί άξονες όπως ο Κηφισός, η Ποσειδώνος, η Συγγρού, η Αττική Οδός και η Κηφισίας αντιμετωπίζουν καθημερινά υπερφόρτωση, και η ανάγκη για λύσεις είναι πιο επιτακτική από ποτέ.