ΑΡΧΙΚΗ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ερωτήσεις που ζητούν απαντήσεις για την ασφάλεια των μεταφορών στο σιδηρόδρομο

Πάμε και όπου βγει;

Το τελευταίο περιστατικό με τον τρόμο που έζησαν επιβάτες σε συρμό του ΗΣΑΠ με τις φλόγες να ξεπηδούν από τις ράγες και τον καπνό εγείρει ερωτήματα για την ασφάλεια των μεταφορών στο σιδηρόδρομο.  

AD: mytest

Έχει σημασία που η φωτιά δεν ήταν στο συρμό αλλά στις ράγες; 

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το περιστατικό με το συρμό του ΗΣΑΠ που συνέβη ανάμεσα στους σταθμούς Νεραντζιώτισσα και Ειρήνη, δεν οφείλεται σε φωτιά που ξέσπασε σε κάποιο βαγόνι αλλά προκλήθηκε από πευκοβελόνες.  

Αλήθεια όμως έχει αυτό κάποια σημασία για την ασφάλεια τόσο του οδηγού του συρμού όσο και των επιβατών, οι οποίοι επιβάτες προφανώς και δεν είναι εκπαιδευμένοι για να αντιμετωπίζουν τέτοια συμβάντα;  

Η μαρτυρία επιβάτη για το περιστατικό και τα ερωτήματα για την ασφάλεια 

Η μαρτυρία επιβάτη που μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστική. Λέει λοιπόν ο επιβάτης: «Όλα συνέβησαν περίπου στις 16:30, όταν ξαφνικά σταμάτησε ο συρμός. Είδαμε από τα παράθυρα κάποιους να περπατούν προς τον σταθμό Ειρήνη, μας είπαν ότι κάπου προς τα πίσω έχει πάρει φωτιά», για να προσθέσει ότι «προσπαθούσαμε να βγούμε από το βαγόνι. Ανοίξαμε μόνοι μας τις πόρτες, ενώ κάποιοι βγήκαν από τα παράθυρα και πήγαμε προς τον σταθμό Ειρήνη πεζοί». 

Σε αυτήν την περίπτωση βλέπουμε ότι ο επιβάτης είδε από τα παράθυρα άλλους επιβάτες να περπατούν ήδη παράλληλα με τις ράγες προς άλλο σταθμό. Δεν ενημερώθηκαν δηλαδή όλοι οι επιβάτες ταυτόχρονα για το τι είχε συμβεί;  

Το άλλο ερώτημα είναι το γιατί άνοιξαν μόνοι (με τη χρήση του κατάλληλου μοχλού) τους οι επιβάτες τις πόρτες, ενώ κάποιοι άλλοι βγήκαν από τα παράθυρα. Πόσο ασφαλές είναι αυτό; Ειδικά, αν προσέξουμε ότι στο συγκεκριμένο σημείο ο συρμός ήταν αρκετά πιο πάνω από το έδαφος (το σημείο ήταν υπερυψωμένο) ώστε να πηδήξει κάποιος από το βαγόνι στο έδαφος, πόσο μάλλον από το παράθυρο. Τι θα γινόταν αν τραυματιζόταν κάποιος επιβάτης; Ποιος θα αναλάμβανε την ευθύνη;  




Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ – Τι λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων 

«Σε ακινητοποιημένο συρμό μεταξύ των σταθμών Νεραντζιώτισσα και Ειρήνη, που ανέμενε την πράσινη ένδειξη σε φωτόσημο, για να εκκινήσει, επιβάτες τράβηξαν τον μοχλό ασφαλείας πόρτας, όταν αντιλήφθηκαν καπνό πλησίον του δικτύου. 

Ο οδηγός, όπως προβλέπει το Πρωτόκολλο Ασφαλείας, διέκοψε τη ρευματοδότηση της Γραμμής σε συνεργασία με το Κέντρο Ελέγχου, έκανε χρήση του πυροσβεστήρα που διαθέτει ο συρμός και βοήθησε στην εκκένωση των επιβατών προς τον πλησιέστερο σταθμό. Παράλληλα, συρμός που κινούνταν στον αντίθετο ρεύμα ακινητοποιήθηκε, λόγω της διακοπής ρευματοδότησης της Γραμμής και εκκενώθηκε και αυτός. 

Διευκρινίζεται, πως η φωτιά δεν εκδηλώθηκε σε συρμό. Ο συρμός μετακινήθηκε από το σημείο, χωρίς να εμφανίζει ορατές ζημιές και θα ελεγχθεί περαιτέρω στην επισκευαστική βάση της ΣΤΑ.ΣΥ. Έρευνα για τα ακριβή αίτια της φωτιάς διεξάγει η Πυροσβεστική».  

Όπως διαβάζουμε σε σημερινό (27/9) ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Π. Κοντογιάννης λέει ότι «πήραν φωτιά οι πευκοβελόνες», σημειώνοντας ότι δεν υπήρχε βλάβη στο τραίνο αλλά η φωτιά προήλθε από εξωγενή παράγοντα.  

Την ίδια στιγμή όμως κατήγγειλε ότι στη υπηρεσία Πρασίνου της ΣΤΑΣΥ μόλις τρία- τέσσερα άτομα εργάζονται για τον καθαρισμό της Γραμμής 1 (Πειραιάς-Κηφισιά) αλλά και της γραμμής του τραμ. 

Είναι αυτά τα άτομα αρκετά άραγε για να φέρουν εις πέρας αυτή την αποστολή; Ποιος πρέπει να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα;   

Πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται ο επιμερισμός ευθυνών στην Ελλάδα; 

Συμπερασματικά, κάποια στιγμή θα πρέπει σε αυτή τη χώρα που ζούμε και τόσο αγαπάμε να αρχίσουν να επιμερίζονται οι ευθύνες για ό,τι συμβαίνει. Αυτό γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Δεν είναι θέμα χρημάτων αρκετές φορές αλλά νοοτροπίας. Δυστυχώς, φαίνεται ότι ούτε η τραγωδία των Τεμπών στάθηκε μέχρι τώρα ικανή να μας κάνει να σκεφτούμε αλλιώς. Πάμε κι όπου βγει; Έτσι θα πορευτούμε; Κι αν ναι πού οδηγούμαστε;